EN
  • Anasayfa
  • YBS352 Görsel Programlama (2022 - 2023 / 6. Yarıyıl)
  • EN
YBS352 - Görsel Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Görsel Programlama YBS352 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bilgisayar laboratuvarında örnek uygulama geliştirilerek verilir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Musa TURKAN
Ders Veren
Amaç

Nesne tabanlı bir programlama dilini kurabilme ve kullanabilme. Görsel bir dilde bileşen paleti, özellikler paleti ve araç çubukları paleti gibi ekran bölümlerini tanıyabilme. Nesnel programlama yapısını yapısal programlamadan ayırt edebilme.

Ders İçeriği

Nesne tabanlı programlama kavramları, uygulama mimarisi tasarlama, dinamik uygulama geliştirme, web servis kullanımı, veri tabanı işlemleri, katmanlı mimari ile uygulama geliştirme, form uygulamaları geliştirme, uygulama güvenliği, uygulamaları yayınlamak.

Ders Kaynakları Her Yönüyle C# Sefer Algan
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriği, Nesne tabanlı programlama dili nedir? Geliştirme ortamını tanımak, proje oluşturmak. Ders Gösterim
2 Masaüstü uygulama geliştirme ortamını tanımak, geliştirme alt yapı elemanlarını öğrenmek Ders Laboratuar
3 Pencere elemanlarını tanımak, temel olayları öğrenmek ve olaylara kod yazma alt yapısını öğrenmek Ders Laboratuar
4 Masaüstü ekran tasarım özelliklerini tanımak, programatik olarak öğlere erişmek, programatik olarak tasarım özelliklerini değiştirmek, görsel arayüz kullanılarak pencere tasarlamak Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nesne tabanlı programlama kavramlarını bilir ve uygular Ödev / Proje Ders Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Nesne tabanlı programlama dili ile veri tabanı uygulamaları geliştirebilme Ödev / Proje Ders Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Kurumsal uygulama mimarisi tasarımı yapmak Ödev / Proje Ders Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Uygulama geliştirme ortamını tanımak ve kullanmak Ödev / Proje Ders Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Nesne tabanlı programlama kavramlarını bilir ve uygular - - - - - - - - - - - -
Nesne tabanlı programlama dili ile veri tabanı uygulamaları geliştirebilme - - - - - - - - - - - -
Kurumsal uygulama mimarisi tasarımı yapmak - - - - - - - - - - - -
Uygulama geliştirme ortamını tanımak ve kullanmak - - - - - - - - - - - -