| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Veri Tabanı Uygulamaları | YBS354 | 6 | 3 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İleri seviye SQL komutları ile verinin çekilebilmesi ve analizinin gerçekleştirilebilmesi |
| Ders İçeriği |
Veritabanının tasarlanması, indeks mekanizmaları, fonksiyonlar, view ve trigger oluşturma, imleçler ve yedek alma işlemleri |
| Ders Kaynakları |
Veritabanı I SQL 2008 Uygulamalarıyla (Kurtuluş BEYAN)
Veritabanı II SQL 2008 Uygulamalarıyla (Kurtuluş BEYAN) |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | Ders |
| 2 | ERD ve İlişkisel Veritabanı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 3 | İlişkisel Cebir, Normalizasyon ve Veritabanı Tasarımı | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 4 | Temel SQL Sorguları I | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 5 | DDL, DML, ve DCL | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 6 | İndeksler ve Tablo Birleştirme | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 7 | Alt Sorgular | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
| 9 | View Oluşturma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 10 | Trigger Oluşturma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 11 | Fonksiyonlar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 12 | İmleçler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 13 | Yedek Alma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 14 | Genel Tekrar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Veritabanı temel konuları hakkında bilgi sahibi olur. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Bilgiye erişim araçlarından biri olarak veri tabanının önemini kavrar. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| SQL kullanarak temel ve ileri düzey sorgulamalar gerçekleştirir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Veritabanı tasarımını gerçekleştirebilir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Veritabanı temel konuları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilgiye erişim araçlarından biri olarak veri tabanının önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| SQL kullanarak temel ve ileri düzey sorgulamalar gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Veritabanı tasarımını gerçekleştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |