Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Madenciliği | YBS461 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, görsel sunum, soru - cevap, alıştırma ve uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Arş. Gör. Ecenur DEMİR |
Amaç |
Öğrencilere veri madenciliği kavramını öğretmek, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazandırmak. R programlama üzerinde veri madenciliği yöntemlerini uygulayabilmek. |
Ders İçeriği |
Veri madenciliği kavramı, uygulama alanları, veri önişleme süreci, veri ambarları ve OLAP kavramları, metin madenciliği kavramı, birliktelik kuralları, sınıflandırma ve kümeleme yöntemleri ve bunların uygulamalarını içerir. Uygulamalar R Programla ile öğretilir. |
Ders Kaynakları |
Özkan Y. (2016), Veri Madenciliği Yöntemleri, Papatya Yayıncılık Eğitim
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Veri Madenciliği Uygulama Alanları ve Örnekler | |
3 | Veri Kavramını Anlamak | |
4 | Veri Önişleme | |
5 | Veri Ambarları ve OLAP | |
6 | Birliktelik Kuralları ve Uygulamaları | |
7 | Sınıflandırma Yöntemi ve Uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınıflandırma – Karar Ağaçları Yöntemi | |
10 | Kümeleme Yöntemi | |
11 | Kümele Yöntemi ve Uygulamaları | |
12 | Veri Madenciliği Örnek Uygulama | |
12 | Veri Madenciliği Örnek Uygulama | |
12 | Veri Madenciliği Örnek Uygulama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, veri madenciliği temel kavramlarını öğreneceklerdir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanacaklardır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler, en az bir veri madenciliği uygulaması öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler, veri önişleme sürecini öğrenecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler, birliktelik kuralları, sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, veri madenciliği temel kavramlarını öğreneceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanacaklardır. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Öğrenciler, en az bir veri madenciliği uygulaması öğreneceklerdir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Öğrenciler, veri önişleme sürecini öğrenecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Öğrenciler, birliktelik kuralları, sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |