EN
  • Anasayfa
  • YBS402 Dijital Girişimcilik (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
YBS402 - Dijital Girişimcilik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dijital Girişimcilik YBS402 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze anlatım
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Tarık SEMİZ
Amaç

Girişimcilik ve dijital girişimcilik kavramlarını ve işletme fonksiyonlarının yeni ekonomi ışığında dönüşüm ve stratejileri hakkında bilgi vermek

Ders İçeriği

Dijital girişimcilik ve yeni ekonomi ışığında dijital girişimcilik ile ilgili temel kavramlar

Ders Kaynakları • Varinli, İnci ve Kahraman Çatı (Editör), Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler, Detay Yay. 2008.
• Çabuk, Serap and Mehmet İ. Yağcı (2003), Pazarlamaya Çagdaş Yaklaşım, Nobel Yayınları.
• İnternet kaynakları
• Pİ (Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi)
• Odabaşı, Yavuz (1999), Tüketim Kültürü, İstanbul, Sistem Yayıncılık.
• MediaCat Dergisi
• Doyle, Peter (Çeviri; Gülfidan Barış) (2003), Değer Temelli Pazarlama, İstanbul, MediaCat Yay.
• Kapital Dergileri
• Pazarlama Dünyası Dergileri
Torlak, Ö. (2012), Pazarlama Stratejileri "Yönetsel Bir Yaklaşım", Beta Yayınevi
Serpil DÖM ”Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği”. Detay Yayıncılık, Ankara
TEKİN, M. Girişimcilik, Konya, 1999
Girişimcilik Keşif Süreci,Beta Yay.İstanbul-2006.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Ödev 1 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Girişimcilik ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar
1 Tanışma ve Ders tanıtımı
2 Yeni ekonomi ve girişimcilik
2 Pazarlama Anlayışları, Pazarlamada Yeni Kavramlar
3 Yaratıcılık ve yenilikçilik
3 Gerilla Pazarlama Kavramı
4 Dijital girişimcilik ve dijital girişimcilik ile ilgili temel kavramlar
4 Politik Pazarlama Kavramı
5 Dijital girişimciliğin önemi, dijital girişimcilik sistemi
5 Sosyal Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları
6 Dijital girişim için iş planı ve iş kurmak
6 İlişki Pazarlaması
7 Elektronik ticaret (B2B, B2C, vs.) & online pazarlama
7 Dijital Pazarlama ve Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 E-işletmeye Dönüşüm ve E-işletme Stratejileri
9 Yeşil Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları
10 Fikri ve sınai mülkiyet hakları
10 Postmodern Pazarlama Kavramı
11 Öğrenci sunumları
11 Viral Pazarlama ve Sosyal Medya Uygulamaları
11 Öğrenci sunumları
12 Nesnelerin İnterneti ve Pazarlama
11 Öğrenci sunumları
13 Veri tabanlı Pazarlama ve Uygulamaları
11 Öğrenci sunumları
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler - - - - - - - - - - - -