EN
  • Anasayfa
  • YBS456 Coğrafya Bilgi Sistemi (2018 - 2019 / 8. Yarıyıl)
  • EN
YBS456 - Coğrafya Bilgi Sistemi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Coğrafya Bilgi Sistemi YBS456 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Öğrencileri arazide veri toplama, internet portalda uygulama ve karar-verme süreçleri aşamalarında mekansal birlikte işlerliği, entegrasyonu ve mekansal bilginin en uygun kullanımını sağlayan mekansal bilginin e-döngüsü konularında yetkinlik kazandırmaktır.

Ders İçeriği

öğrencilere haritacılık temellerini, mekansal veri kavramını ve uygulama alanlarını tanımaktır. İkinci bölüm CBS konusuna odaklanarak CBS veri formatını, veri girişi ve dönüşümlerini, mekansal modelleme kavramını açıklamaktadır. Son bölüm laboratuvar çalışmalarıdır. Laboratuvar çalışmalarında, yaygın olarak kullanılan CBS yazılımları kullanılarak gerçek dünyadan alınmış problemlere çözümler geliştirilecektir.

Ders Kaynakları Spatial Data Analysis Theory and Practice (2003) Robert Haining (Printed in: University of Cambridge), ISBN: 0 521 77437 3
Spatial Data Anaylsis An Introduction for GIS Users (2010) Chistopher D. Lyod (Printed in: Oxford University Press), ISBN: 978 0 19 955432
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 15 1 15
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Mekan ve mekansal veri/bilgi altyapısı kavramı
2 Coğrafi Bilgi Sistemi nedir Metaveri kullanımı, paylaşımı ve yönetimi.
3 Coğrafi Konumlandırma- Dünya Koordinat Sistemi Üç Boyutlu Sistemler Harita Projeksiyon
4 Mekansal veri tabanı yönetimi sistemi I (veri modellerinde mantık ilişkisel veri tabanı yönetimi)
5 Mekansal veri tabanı yönetimi sistemi II (veri normalizasyonu)
6 Mekansal verinin sunumu ve organizasyonu
7 Mekansal ve Öznitelik Verilerinin Bütünleşik Analizi
8 Ara Sınav 1
9 Mekansal ve Öznitelik Verilerinin Sorgulamaları
10 Mekansal ve Öznitelik Verilerinin Sorgulamaları
11 Çok boyutlu dijital mekansal verinin gösterimi, internet üzerinden sunumu, paylaşımı ve yönetimi
12 Semantik İnternet teknolojileri, semantik birlikte işlerlik, ontoloji, internet servisleri
13 Mekansal veri standartları çalışmalarının izlenmesi, uyarlanması, yenilerinin önerilmesi
14 Mekansal verinin uzaktan algılanması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mekansal Bilgi Sistemlerine ait veri türlerini anlayabilme.
Mekansal veriyi modelleyebilme
Mekansal Bilgi Sistemlerinde veri yönetimi yapabilme.
Mekansal veri analiz ve sorgu yöntemlerini kullanabilme.
Mekansal veri içeren projelerde kullanılan yöntem ve araç ve teknolojileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Mekansal Bilgi Sistemlerine ait veri türlerini anlayabilme. - - - - - - - - - - - -
Mekansal veriyi modelleyebilme - - - - - - - - - - - -
Mekansal Bilgi Sistemlerinde veri yönetimi yapabilme. - - - - - - - - - - - -
Mekansal veri analiz ve sorgu yöntemlerini kullanabilme. - - - - - - - - - - - -
Mekansal veri içeren projelerde kullanılan yöntem ve araç ve teknolojileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilme - - - - - - - - - - - -