Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mobil Programlama | YBS458 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar laboratuarında teorik anlatım ve örnek uygulama geliştirme yöntemiyle ders incelenmektedir. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Mobil aygıtlarda uygulama geliştirme, ugulama geliştirme araçlarını tanıma, temel mobil programlamak kavramlarını öğrenme, mobil cihazlar ile veri kaynaklarını kullanma becerelerinin tanıtılması amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Android uygulama geliştirme ortamı, android studio kurulumu, jdk kurulumu, simülatör kurulumu, temel java programlama dili, android activity kavramı, intent kavramı, arayüz elemanları, veri kaynaklarının kullanılması, android servis kullanımı, web servislerin kullanımı konuları incelenmektedir. Android geliştirme ortamını kullanarak sıfırdan uygulama geliştirmeyi öğretme amaçlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Android Programlama Eğitimi, Aykut Taşdelen, Pusula Yayıncılık
https://developers.google.com/android/ J2ME in a Nutshell Kim Topley Publisher: O´Reilly Edition March 2002 ISBN: 0-596-00253-X, 478 pages |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
5
|
Destek Dersleri
|
5
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders İçerik Tanıtımı, Android Studio Kurulumu, JDK Kurulumu, Genymotion Kurulumu, Android Studio Genymotion Entegrasyonu | |
2 | Layout Kavramı, Linear Layout, Relative Layout | |
4 | Arayüz Elemanları | |
4 | Arayüz Elemanları | |
6 | Activity Kullanımı, Activity Yaşam Döngüsü, Intent Kavramı ve Aktiviteler Arası Geçiş | |
7 | Aktiviteler Arasında Veri Gönderme, Örnek Uygulama | |
8 | Temel Android Uygulama Örnekleri | |
9 | Diyalog Ekranları, Bildirmler | |
10 | Android Servislerinin Kullanımı, Yayın Alıcılar | |
11 | Androidde Sensörlerin Kullanımı | |
12 | Veri Kaynaklarına Erişim, Web Servis Kullanımı | |
13 | Örnek Web Servislerini Kullanmak | |
14 | Bulut Mesaj Servisini Kullanmak |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Veritabanı ve web servislerini kullanmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Android geliştirme ortamını tanımak ve etkin kullanmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Android uygulama ihtiyaçlarını analiz edebilmek, ekran tasarlayabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Android servislerini kullanma, sensörleri kullanma, bulut mesaj servislerini kullanabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Veritabanı ve web servislerini kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Android geliştirme ortamını tanımak ve etkin kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Android uygulama ihtiyaçlarını analiz edebilmek, ekran tasarlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Android servislerini kullanma, sensörleri kullanma, bulut mesaj servislerini kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |