| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Finansal Okuryazarlık | İŞL474 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hüseyin YILMAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı öğrenciyi temel finansal kavramlar konusunda bilinçlendirmek, algılama düzeylerini yükseltmek, finansa ilişkin haberleri, gelişmeleri, yorumları sağlıklı bir şekilde irdeleyebilmektir. |
| Ders İçeriği |
Derste sigortacılık, uluslararası finans merkezleri, enflasyon, belediyelerin finansmanı, finansal krizler, işsizlik, asgari ücret vb. konular tartışılacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Finansal Ekonomik Çözümler, Doç.Dr.Hüseyin YILMAZ, Murat Kitabevi, Ankara, 2017
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 13 | 26 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 13 | 26 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Finans okuryazarlığına giriş | |
| 2 | Sigortacılık sektöründe finansal hizmet üretimine ilişkin sorunlar | Ders |
| 3 | Uluslararası finans merkezi olmak ve istanbul | |
| 4 | Gizemli bir kavram:finans okuryazarlığı | |
| 5 | Belediyelerin Tahvil ile Finansmanı | |
| 6 | Finans ve Seçim | Ders |
| 7 | Vize Sınavı | Sözlü |
| 8 | Finans ve Ticaretin Potansiyel Coğrafyası | |
| 9 | Finansa ilişkin vaatler yerine getirilebilir mi | |
| 10 | Bitcoin'e yatırım yapılabilir mi ? | |
| 11 | Enflasyonla mücadelede sosyo-kültürel boyut | |
| 12 | asgari ücret artışının muhtemel etkileri | |
| 13 | işsizlik nasıl azaltılabilir | |
| 14 | Final Sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Finansal sistemi tanır, finansal piyasalar, finansal aracılar ve finansal araçlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| Finansal okuryazarlık kavramı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | |||
| Mali tabloları tanır, bu mali tabloları okur ve yorumlanmasını yapar | |||
| Finans ve ekonomi ile ilgili temel kavramları tanıyabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Finansal sistemi tanır, finansal piyasalar, finansal aracılar ve finansal araçlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Finansal okuryazarlık kavramı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mali tabloları tanır, bu mali tabloları okur ve yorumlanmasını yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Finans ve ekonomi ile ilgili temel kavramları tanıyabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |