Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Medya ve Web Analizi | YBS462 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nur Kuban TORUN |
Ders Veren | Doç. Dr. Nur Kuban TORUN |
Amaç |
Sosyal medya ve web analizi dersi, öğrencilere dijital dünyada veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerilerini kazandırmayı amaçlar. Bu dersin amacı, sosyal medya platformları ve web sitelerinden elde edilen verileri kullanarak, kullanıcı davranışlarını, trendleri ve etkileşimleri anlamaktır. R programlama dili, bu analizleri gerçekleştirmek için güçlü bir araçtır ve dersin önemli bir bileşenidir. |
Ders İçeriği |
Veri toplama, veri temizleme ve hazırlama, veri analizi, veri görselleştirme, trend ve öngörü analizi, raporlama ve sunum. |
Ders Kaynakları |
Dijital Çağda Internet Sosyal Medya ve Pazarlama
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal medya ve web analizi nedir? Veri türleri ve kaynakları nelerdir? R programlama diline giriş. | Problem Çözme |
2 | Sosyal medya platformlarından veri toplama | Problem Çözme |
3 | Veri Temizleme ve Hazırlama | Problem Çözme |
4 | Metin madenciliği ve duygu analizi | Problem Çözme |
5 | Sosyal ağ analizi | Problem Çözme |
6 | Veri görselleştirme( ggplot2) | Problem Çözme |
7 | Veri görselleştirme | Problem Çözme |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Shiny | Problem Çözme |
10 | RMarkdown | Problem Çözme |
11 | Etik ve Gizlilik | Problem Çözme |
12 | Uygulamalı Projeler ve Örnek Olay İncelemeleri | Problem Çözme |
13 | Proje Sunumları | Problem Çözme |
13 | Proje Sunumları | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Web üzerinden api ile veri çekebilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Metin madenciliği yapabilir. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Sosyal medya analizi yapabilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Duygu analizi yapabilir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Web üzerinden api ile veri çekebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Metin madenciliği yapabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Sosyal medya analizi yapabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Duygu analizi yapabilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3,75 |