| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Algoritma ve Programlama | YBS203 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap, Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin PARMAKSIZ |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
| Amaç |
Algoritma mantığının anlaşılması ve Python dilinin üzerinden programlamaya giriş yapılması. |
| Ders İçeriği |
Algoritma Mantığı, Akış Diyagramları, Python Programlama Dilinin Genel Yapısı, Veri Tipleri, Veri Giriş-Çıkış Komutları, Karar Yapıları, Döngü Yapıları, ve Diziler |
| Ders Kaynakları |
Doç. Dr. Fahri VATANSEVER, "Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş", Seçkin yayıncılık, 2017.
Online Online Online Online |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 55 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %45 |
| Toplam | %45 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 14 | 84 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 3 | 12 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 7 | 8 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar Bilimlere Giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Matematiksel İşlemler ve Karar İşlemleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Mantıksal İşlemler ve Algoritma Yazım Kuralları | Tartışmalı Ders |
| 4 | Algoritmaların Sözde Kod Olarak Yazımı | Tartışmalı Ders |
| 5 | Akış Diyagramları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Örnek Soru Çözümleri ve Genel Tekrar | Tartışmalı Ders |
| 7 | Visual Studio Kurulumu, Değişken ve Sabit Tanımlama, Atama İşlemleri | Laboratuar Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sınav Sorularının Çözümü | Tartışmalı Ders |
| 10 | Temel Veri Giriş Çıkış Komutları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 11 | Karar Yapıları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 12 | Döngü Yapıları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 13 | Bir Boyutlu Diziler | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 14 | İki Boyutlu Diziler | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bireysel veya takım çalışmaları ile proje raporları hazırlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrendiği bilgileri matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Problem çözümlerini, nesneye dayalı bir programlama dili kullanarak gerçekleştirebilir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Problemlerin çözümüne yönelik farklı ve etkin algoritmalar tasarlayabilir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bireysel veya takım çalışmaları ile proje raporları hazırlayabilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 3 | ;
| Öğrendiği bilgileri matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | ;
| Problem çözümlerini, nesneye dayalı bir programlama dili kullanarak gerçekleştirebilir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | ;
| Problemlerin çözümüne yönelik farklı ve etkin algoritmalar tasarlayabilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 4,75 | 4 | 4,75 | 4,75 | 4,5 | 4,25 | 1,5 | 4 | 1,5 | 3 | 3,75 |