EN
  • Anasayfa
  • YBS202 Programlama (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
YBS202 - Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Programlama YBS202 4 3 + 1 7,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nur Kuban TORUN
Ders Veren
Amaç

Yaygın kullanıma sahip programlama dillerinden birini kullanarak programcılığın mantığının kavranmasını sağlamak ve öğrencilere temel seviyede programlama yapabilme becerisi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Geliştirilen algoritmaların R ve Python ortamında kodlanması, analizlerin yapılması ve sonuçlarının görsel çıktılara dönüştürülmesi. Yeni Algoritma Oluşturulması, Algoritmasın Programla Dili ile Uygulanması

Ders Kaynakları Özkan, B. & Özkan, Y., (2017), “R ile Programlama”, 1.Baskı, Papatya Bilim Yayınevi.
Özkan, B. & Özkan, Y., (2023), “Veri Bilimi İçin Python”, 1.Baskı, Papatya Bilim Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Final Final 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 168
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,59
AKTS 7,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 R ve Python Programlama Diline Giriş Laboratuar
2 Vektör ve Faktörler Laboratuar
3 Dizi ve Matrisler Laboratuar
4 Listeler Laboratuar
5 Veri Çerçevesi Laboratuar
6 Karakter Dizinleri Laboratuar
7 Veri Giriş ve Çıkış İşlemleri Laboratuar
8 Ara Sınav ve Örnek Soru Çözümü Laboratuar
9 Program Denetimi Laboratuar
10 Fonksiyonlar Laboratuar
11 Grafikler Laboratuar
12 R ve Python ile İstatistik( Merkezi Eğilim Ölçüleri Ve Dağılım Ölçüleri) Laboratuar
13 R ve Python ile İstatistik( Olasılık Dağılımları- Normal Dağılım ve Binom Dağılımı) Laboratuar
14 R ve Python ile İstatistik( Hipotez Testleri ve Regresyon Analizi) Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Programlama Yapıları Tanır, Döngü Kavramı, Karar Yapıları, Çok Boyutlu Dizi Kavramlarını bilir ve uygular Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Sistem kütüphanelerini tanır ve kullanır, farklı kütüphaneleri referans ederek projede kullanabilir, bir probleme programla dilini kullanarak algoritma uygulayabilir Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Temel programlama kavramlarını tanır, derleyici, yorumlayıcı, IDE, geliştirme ortamı kavramlarını bilir ve kullanabilir Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenciler R ve Python programlama ile grafik çizebilecektir. Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenciler R ve Python programlama ile veri analiz edebilecektir. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Temel Programlama Yapıları Tanır, Döngü Kavramı, Karar Yapıları, Çok Boyutlu Dizi Kavramlarını bilir ve uygular - - - - - - - - - - - -
Sistem kütüphanelerini tanır ve kullanır, farklı kütüphaneleri referans ederek projede kullanabilir, bir probleme programla dilini kullanarak algoritma uygulayabilir - - - - - - - - - - - -
Temel programlama kavramlarını tanır, derleyici, yorumlayıcı, IDE, geliştirme ortamı kavramlarını bilir ve kullanabilir - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler R ve Python programlama ile grafik çizebilecektir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler R ve Python programlama ile veri analiz edebilecektir. - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -