EN
  • Anasayfa
  • İBF101 Genel Matematik (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İBF101 - Genel Matematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Matematik İBF101 2 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü Anlatım
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Eda ÖZEN
Ders Veren Doç. Dr. Eda ÖZEN
Amaç

Bu dersin amacı temel matematik teknikleri öğretmek, problemleri analiz edebilmek için gerekli matematik becerileri tanıtmaktır. Çok sayıda örnek problemlerle matematiğin pratik kullanılabilirliğine vurgu yapılmaktadır.

Ders İçeriği

Reel Sayılar ve özellikleri, Üslü ve köklü ifadeler, Polinomlar,Lineer ve ikinci dereceden denklemler,Eşitsizlikler, ikinci dereceden eşitsizlikler,Mutlak değer,fonksiyonlar, dik koordinat sisteminde basit grafikler,İki bilinmeyenli iki doğrusal denklem sistemi ve uygulamaları,Üstel ve logaritmik fonksiyonlar,Limit ve süreklilik Türev ve türev alma kuralları,Türevin geometrik yorumu, kapalı fonksiyonların türevleri,Yüksek mertebeden türevler,Türevin uygulamaları,Minimum-maksimum problemleri, Minimum-maksimum probleminin ekonomiye uygulaması,Asimtotlar ve grafik çizimleri,Belirsizlikler ve L'Hosbital kuralı

Ders Kaynakları Öztürk, A., Çakır H., 1997, Matematiksel Analize Giriş I -II, Ekin yayınları İstanbul Hacısalihoğlu, H.H., Gökdal, F.,Balcı M., Temel ve Genel Matematik (Cilt 1-2)
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 154
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Reel Sayılar ve özellikleri, Üslü ve köklü ifadeler, Polinomlar
2 Lineer ve ikinci dereceden denklemler
3 Eşitsizlikler, ikinci dereceden eşitsizlikler
4 Mutlak değer,fonksiyonlar, dik koordinat sisteminde basit grafikler
5 İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemi ve uygulamaları
6 Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
7 Limit ve süreklilik
8 Ara Sınav
8 Ara Sınav, Konu Tekrarı
9 Türev ve türev alma kuralları
10 Türevin geometrik yorumu, kapalı fonksiyonların türevleri
11 Türevin uygulamaları,Minimum-maksimum problemleri Minimum-maksimum probleminin ekonomiye uygulaması
12 Applications of Minimum-maximum problem to the economy
13 Asimtotlar ve grafik çizimleri
14 Belirsizlikler ve L'Hosbital kural
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tek değişkenli fonksiyon için limit kavramını açıklayabilecektir.
Türev kavramını ekstramum değerleri bulma, grafik çizme ve bağıl oran problemlerine uygulayabilecektir.
Genel matematik ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
Fonksiyonun türevi ile ilgili temelleri ifade edebilecektir.
Bir fonksiyonunun sürekliliği kavramını açıklayabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Tek değişkenli fonksiyon için limit kavramını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Türev kavramını ekstramum değerleri bulma, grafik çizme ve bağıl oran problemlerine uygulayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Genel matematik ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Fonksiyonun türevi ile ilgili temelleri ifade edebilecektir. - - - - - - - - - - - -
Bir fonksiyonunun sürekliliği kavramını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -