• Anasayfa
  • İBF352 Bilimsel Araştırma Teknikleri (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İBF352 - Bilimsel Araştırma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilimsel Araştırma Teknikleri İBF352 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yavuz CANKARA
Ders Veren
Amaç

Bilimsel etik kurallarına uygun olan bir çalışmanın nasıl yapılacağını göstermek.

Ders İçeriği

Bilim nedir, bilimsel bilgi nedir gibi bilim felsefesine ilişkin temel bilgiler verildikten sonra, bir bilimsel yazının nasıl kaleme alınacağı öğretilecektir.

Ders Kaynakları Karasar, Niyazi (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 1 5
Final Final 25 1 25
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 244
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel Bakış Açısı Nedir? Tartışmalı Ders
2 Bilimsel Bilgi Nedir? Tartışmalı Ders
3 Araştırma yöntemlerinin kökenleri ve tarihçesinin gözden geçirilmesi. Ders
4 Nicel araştırma tasarımı ve ilgili temel kavramların verilmesi. Tartışmalı Ders
5 Nitel araştırmada örneklem çeşitlerinin tanıtılması Ders
6 Süreli Yayın Analizi Ders
7 Kitap İncelemesi Ders
8 Söylem Analizi Tekniği Tartışmalı Ders
8 vize + Söylem Analizi Tekniği Ders
9 Araştırma Modelinin Oluşturulması Ders
10 İntihal Kavramı Ders
11 Dipnot gösterme teknikleri Tartışmalı Ders
12 Dipnot gösterme tekniklerinin incelenmesi Ders
13 Sonnot gösterme tekniği Tartışmalı Ders
14 Bilim ve ahlak ilişkisi Ders
14 Genel Tartışma Tartışmalı Ders
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Analitik düşünce becerisi kazanır.
Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını bilir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Analitik düşünce becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - -
Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını bilir. - - - - - - - - - - - -