| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mikro Ekonomi | MLİ355 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım ve tartışma |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin lisans eğitimlerinde temel mikro ekonomik konulara olan ilgilerini artırmak ve bilgi sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Mikro Ekonomik Teori: Tüketici Teorisi- Firma Teorisi- Piyasalar- Oyun Teorisine Giriş |
| Ders Kaynakları |
Mikro İktisat Edgar K. Browning and Mark Zupan
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal Çerçeve: İktisat Nedir? İktisat Kavramlarına Giriş- Neoklasik Çerçeve ve Mikroekonomiye Giriş | |
| 2 | Talep-Arz ve Fiyat: Tüketici Teorisi: Talebin Tanımı ve Talep Kanunu- Talebe Etki Eden Faktörler | |
| 3 | Tüketici Teorisi: Talebin Fiyat Esnekliği ve Çapraz Fiyat Esnekliği- Tüketici Dengesi ve Etki Eden Faktörler | |
| 4 | Üretim (Firma) Teorisi: Arzın Tanımı ve Arz Kanunu- Arza Etki Eden Faktörler | |
| 5 | Üretim (Firma) Teorisi: Üretim Faktörleri ve Fiyatları- Üretim Fonksiyonu ve Denge- Maliyetler | |
| 6 | Üretim (Firma) Teorisi: Kısa Dönem Firma- Uzun Dönem Piyasa Arzı | |
| 7 | Tüketici Tercihi ve talep teorisi | |
| 8 | Vize Haftası | |
| 9 | Piyasalar: Tam Rekabet Piyasası | |
| 10 | Piyasalar: Eksik Rekabet Piyasaları- Monopol Piyasalar | |
| 11 | Piyasalar: Eksik Rekabet Piyasaları- Oligopol Piyasalar: Cournot ve Duopoli | |
| 12 | Piyasa Başarısızlıkları, Dışsallıklar ve Çevre | |
| 13 | Kamusal Mallar, kamu tercihleri, hükümet | |
| 14 | Emek Piyasası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Üreticilerin ekonomik karar verme sürecini anlama.; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Neo-klasik kurama göre üretim ve maliyetleri açıklayabilme; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mikro iktisadın temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme.; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mikro iktisadın analitik araçlarını kullanabilme.; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kardinal ve ordinal yaklaşıma göre tüketici davranışlarını açıklayabilme.; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Üreticilerin ekonomik karar verme sürecini anlama.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Neo-klasik kurama göre üretim ve maliyetleri açıklayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mikro iktisadın temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mikro iktisadın analitik araçlarını kullanabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kardinal ve ordinal yaklaşıma göre tüketici davranışlarını açıklayabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |