| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gönüllülük Çalışmaları | İBF373 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | İlk dört hafta teorik Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Muammer SARIKAYA |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanlan (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük. |
| Ders Kaynakları |
Çeşitli güncel örnekler ve internet kaynakları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 2 | 8 |
| Final | Final | 5 | 2 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve Organizasyon Kavramları | Ders |
| 2 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi | Ders |
| 3 | Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme | Ders |
| 4 | Temel Gönüllülük Alanlan (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.) | Ders |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Seçilen gönüllülük alanında planlanarak sahada uygulanan bireysel, takım veya grup çalışmalarını sözlü olarak sunar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gönüllülük, Gönüllü Yönetimi, Temel Gönüllülük Alanları ile ilgili kavramları açıklar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gönüllülük çalışmalarıyla ilgili yürüttüğü çalışmaların sonuçlarını değerlendirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seçilen gönüllülük alanında planlanarak sahada uygulanan bireysel, takım veya grup çalışmalarını sözlü olarak sunar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gönüllülük, Gönüllü Yönetimi, Temel Gönüllülük Alanları ile ilgili kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gönüllülük çalışmalarıyla ilgili yürüttüğü çalışmaların sonuçlarını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |