Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizyoloji | TLT106 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Fatma TOPAL |
Amaç |
Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
Fizyolojide temel kavram ve terimler; Hücrenin görevleri; Solunum mekaniği; Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları; Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları; Kalbin fonksiyonları; Kan ve lenf dolaşımı; Kan ve sıvı- elektrolitler; Santral sinir sistemi; Periferik sistemi; Endokrin sistem; Boşaltım sistemi; Sindirim sistemi; Duyu organları fizyolojisi. |
Ders Kaynakları |
Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fizyolojiye giriş | Ders Gösterim |
2 | Hücre Organizasyonu ve madde taşınması | Ders Gösterim |
3 | Kemik dokusu ve görevleri | Ders Gösterim |
4 | Hücre Zarının Elektriksel Özellikleri ve Kas Fizyolojisi | Ders Gösterim |
5 | Sinir Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
6 | Sinir Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
7 | Dolaşım sistemi fizyolojisi | Ders Gösterim |
8 | Kan Fizyolojisi | Ders Gösterim |
9 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Ders Gösterim |
11 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
11 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
12 | Boşaltım sistemi | |
13 | Hormonal Sistem | Ders Gösterim |
14 | Üreme Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Diğer vücut sistemleri ve duyu organlarının fizyolojisini ayırt edebilmek | |||
Sinir sistemi fizyolojisini ayırt edebilmek | |||
İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt edebilmek | |||
Solunum Mekaniğini analiz edebilmek | |||
Dolaşım sisteminin fizyolojisini ayırt edebilmek | |||
Vücut Sıvı Bölüklerini analiz edebilmek | |||
Solunum sistemi fizyolojisini ayırt edebilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Diğer vücut sistemleri ve duyu organlarının fizyolojisini ayırt edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sinir sistemi fizyolojisini ayırt edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Solunum Mekaniğini analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dolaşım sisteminin fizyolojisini ayırt edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vücut Sıvı Bölüklerini analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Solunum sistemi fizyolojisini ayırt edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |