Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enstrümantal Analiz | TLT134 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat KOZANLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin klinik laboratuvarlarda kullanılan aletleri ve cihazları tanıması, bu cihazlarla ile ilgili temel ilke ve yöntemleri öğrenmesi , cihaza dayalı analiz yöntemlerinin ilgili cihazlar ile birlikte ögretilmesi |
Ders İçeriği |
Klinik laboratuvarlarda kullanılan aletler ve cihazlar, Analitik yöntemlerin sınıflandırılması, Elektroanalitik Kimya, Kromatografik Yöntemler, Biyoanalitik yöntemler |
Ders Kaynakları |
Ders notları, slaytlar
Enstrümantal Analiz İlkeleri Douglas A. Skoog, F. James Holler, Stanley R. Crouch |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klinik laboratuvarlarda kullanılan aletler ve cihazlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Analitik yöntemlerin sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Spektrometrik Yöntemlere Giriş, Optik Cihazların Bileşenleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Optik Atomik Spektroskopiye Giriş,Atomik Absorpsiyon ve Atomik Emisyon Spektrometri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Ultraviole-Görünür Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektrometri, Moleküler Lüminesans Spektrometri, İnfrared Spektrometri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Elektroanalitik Kimya | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Potansiyometrik Yöntemler, Redoks Titrasyonları, Voltametri, Kulometrik Metotları, Amperometrik Metotları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Kromatografiye Giriş, Sıvı Kromatografisi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Gaz Kromotografisi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Boyut Eleme, İnce Tabaka ve Superkritik Akışkan Kromatografi, Kapiler Elektroforez | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Biyoanalitik yöntemler | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Biyoanalitik yöntemler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Laboratuvarlarda kullanılan alet ve cihazların genel kullanım özelliklerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart çözelti hazırlama ve kullanma bilgisi kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klinik laboratuarlarda kullanılan çeşitli teknolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Laboratuvarlarda kullanılan alet ve cihazların genel kullanım özelliklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Standart çözelti hazırlama ve kullanma bilgisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klinik laboratuarlarda kullanılan çeşitli teknolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |