EN
  • Anasayfa
  • CGB106 Çocuk Edebiyatı (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
CGB106 - Çocuk Edebiyatı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Edebiyatı CGB106 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sabanur YILMAZ
Ders Veren Öğr. Gör. Sabanur YILMAZ
Amaç

Çocuk edebiyatını tüm yönleriyle tanıtmak, öğrencilere nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini öğretmek ve bu ürünlerin çocuğun gelişimine katkısını ortaya koymak. Özellikle Türk edebiyatında çocuk edebiyatının nasıl geliştiği konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve öğrencilerin bu ürünlerden çocuğun eğitiminde nasıl yararlanabilecekleri göstermek.

Ders İçeriği

Çocuk edebiyatının tanımı, edebiyat ve çocuk edebiyatı karşılaştırması, Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi, çocuk edebiyatı türleri, Türk çocuk edebiyatının güncel durumu.

Ders Kaynakları 99 Soruda Çocuk Edebiyatı. (1994), haz. Mustafa Ruhi Şirin, Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
Alangu, Tahir. (1965) Çocuk Kitapları Üstüne, Doğan Kardeş Matbaacılık Sanayii A.Ş. Basımevi, İstanbul.
Türk Dili Dergisi (Aralık 2014). Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı, Sayı 756.
Şirin, Mustafa Ruhi. (2007) Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış: Çocuk Edebiyatı Nedir Ne Değildir?, Kök Yayıncılık, Ankara.
Cüceloğlu, Doğan. (1992). İçimizdeki Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Enginün, İnci. "Çocuk Edebiyatına Toplu Bir Bakış", Türk Dili, Nisan 1985, sayı: 400.
Hece Dergisi (Ağustos- Eylül 2005). Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı, Sayı 104- 105.
Nesin, Aziz (2013) Şimdiki Çocuklar Harika, Nesin Yayınevi, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 15
Ödev (Sunum) 5
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ödev 2 Ödev 2 2 1 2
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş
2 Çocuk edebiyatının tanımı, edebiyat ve çocuk edebiyatı karşılaştırması
3 Çocuk edebiyatının amacı ve işlevi. Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özellikleri.
4 İçerik ve biçim bakımından çocuk edebiyatı türleri
5 Dünyada ve Türkiye'de Türk çocuk edebiyatının ortaya çıkışı
6 Tanzimattan günümüze Türk çoçuk edebiyatının gelişimi
7 Türk çocuk şiirleri ve özellikleri
7 Ara sınav
9 Çocuk şiirinde Tevfik Fikret ve Fazıl Hüsnü Dağlarca örneği
10 Türk çocuk romanları ve özellikleri
11 Aziz Nesin'in Şimdiki Çocuklar Harika adlı kitabının incelenmesi. Kitap ile ilgili kısa sınav
12 Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
13 Okuma alışkanlığının kazandırılmasında çocuk edebiyatının rolü
14 Türk çocuk edebiyatı hakkında genel değerlendirme.
15 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının nasıl ortaya çıktığını, geliştiğini ve bu alandaki temel örnekleri bilir.
Çocuk edebiyatının amacını ve işlevini bilir.
Türk çocuk edebiyatının bugünkü durumuyla ilgili fikir edinir.
Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini bilir.
Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının nasıl ortaya çıktığını, geliştiğini ve bu alandaki temel örnekleri bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çocuk edebiyatının amacını ve işlevini bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türk çocuk edebiyatının bugünkü durumuyla ilgili fikir edinir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5