EN
  • Anasayfa
  • CGB201 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGB201 - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları CGB201 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, ödev sunumu
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE
Amaç

Çocuk sağlığını etkileyen faktörler, çocuklarda sık görülen hastalıklar ve kazalar ile ilgili yeterlilikleri öğrencilere kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, çocuk sağlığının önemi ve etkileyen faktörler, çocukluk döneminde görülen hastalıklar ve kazalar, çocuklarda ilk yardım

Ders Kaynakları Ed.:Zeynep Conk, Zümrüt Başbakkal, Hatice Bal Yılmaz, Bahire Bolışık. Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013.
Yurdagül Erdem. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi - Çocuk Hastalıkları, Genişletilmiş 5. Baskı, Vize Yayıncılık, Ankara, 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 11 22
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 10 10
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çocuk Sağlığı Kavramı ve Önemi
2 Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi
3 Çocuk Sağlığı Konusunda Kişilerarası İşbirliği - Okulda Çocuk Sağlığını Koruyucu Tedbirler
4 Hasta Çocuğun Özelliklerini Tanımak
5 Sindirim Sistemi Sorunu Olan Çocuk – Solunum Sistem Sorunu Olan Çocuk
6 Kalp, Kan Dolaşımına İlişkin Sorunlar, Üriner Sisteme İlişkin Sorunlar, Göz-Kulağa İlişkin Sorunlar
7 Endokrin Sisteme İlişkin Sorunlar, Deri ile İlişkili Sorunlar
8 Yarıyıl içi sınav, Kemikler, Kaslar ve Eklemlere İlişkin Sorunlar, Beyin ve Sinir Sistemine İlişkin Sorunlar Ders
9 Kemikler, Kaslar ve Eklemlere İlişkin Sorunlar, Beyin ve Sinir Sistemine İlişkin Sorunlar
10 Kan Hastalıklarına İlişkin Sorunlar, Genetik ve Metabolik Sorunlar
11 Ruh Sağlığına İlişkin Sorunlar
12 Çocuklarda Bazı Enfeksiyöz Hastalıklar, Bağışıklık
13 Adölesanda Riskli Sağlık Davranışları
14 Çocuklarda Kaza ve Yaralanmalar ve İlk yardım
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, çocukları kazalardan koruma yöntemlerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, çocuklarda sık görülen sağlık problemlerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörleri bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, çocuklarda ilk yardım girişimlerini uygulayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, çocuklarda hastalıklardan korunma yöntemlerini ve çocukluk dönemi aşılarını bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Öğrenci, çocukları kazalardan koruma yöntemlerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, çocuklarda sık görülen sağlık problemlerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörleri bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, çocuklarda ilk yardım girişimlerini uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, çocuklarda hastalıklardan korunma yöntemlerini ve çocukluk dönemi aşılarını bilir. - - - - - - - - - - - - - - -