EN
  • Anasayfa
  • CGB206 Çocuk Ruh Sağlığı (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGB206 - Çocuk Ruh Sağlığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Ruh Sağlığı CGB206 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Neşe MERCAN
Ders Veren Doç. Dr. Sevinç MERSİN
Amaç

Bu derste öğrencilerin çocuğu tanıma, savunma mekanizmaları, çocukları tanıma teknikleri, ruhsal sorunlar ve problem çözme becerileri, çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanıma, çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konularında bilgilenmeleri amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi, Ruh Sağlığına Etki Eden Etmenler, Çocukların Yaşadığı Özel Durumların Ruh Sağlığına Etkisi, Savunma Mekanizmaları, Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar, Çocuklarda Görülen Ruhsal Bozukluklar, Çocuklarda Görülen Duygusal Bozukluklar, Çocuklukta Görülen Davranış ve Uyum Sorunları, Çocuk Ruh Sağlığında Kullanılan Yöntemler, Çocuklarda Dengeli Kişilik Oluşturma

Ders Kaynakları Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları. • Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar• Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. Nobel Yayıncılık.
Yörükoğlu, A. 2010. Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 3 6
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 5 15
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 5 5
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 3 3
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 1 2
Final Final 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 108
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,24
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çocuk ruh sağlığı tanımı, tarihçesi, temel kavramlar ve kuramlar Tartışmalı Ders
2 Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler Tartışmalı Ders
3 Çocuk ruh sağlığında gelişim dönemlerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
4 Entelektüel Yetiyitimi Tartışmalı Ders
5 Otistik Spektrum Bozuklukları Tartışmalı Ders
6 Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu Tartışmalı Ders
7 Davranım Bozukluğu
8 Karşı Gelme Bozukluğu Tartışmalı Ders
9 Tik Bozuklukları Tartışmalı Ders
10 Özgül Öğrenme Bozukluğu Tartışmalı Ders
11 Çocuk ve ergenlerde şizofreni Tartışmalı Ders
12 Çocuk ve ergenlerde bipolar bozukluğu Tartışmalı Ders
13 Ayrılma Anksiyete Tartışmalı Ders
14 Yeme ve Uyku Bozuklukları Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Savunma mekanizmalarını tanımlayabilecektir
Ruh sağlığının tanımlayıp önemini açıklayabilecektir.
Çocuklardaki davranış ve uyum sorunlarının nedenlerini açıklayabilecektir.
Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma yöntemlerini açıklayabilecektir.
Çocuğu tanıma tekniklerini açıklayabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Savunma mekanizmalarını tanımlayabilecektir - - - - - - - - - - - - - - -
Ruh sağlığının tanımlayıp önemini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Çocuklardaki davranış ve uyum sorunlarının nedenlerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma yöntemlerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Çocuğu tanıma tekniklerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -