Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Gelişimi Alan Uygulaması II | CGB314 | 6 | 2 + 6 | 10,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
Ders Veren | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN Doç. Dr. Raif ZİLELİ Doç. Dr. Medera HALMATOV Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK |
Amaç |
Çocuk gelişimi bölümünde alınan teorik bilgilerin uygulama alanında kullanılma becerisini kazanmak ve çocuklarla iletişim becerisi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Çocuklarla oyun, çocuklarla resim, çocuklarla müzik aktivitelerini gerçekleştirebilmek. masal anlatma ve beden dili ve hareketleriyle kendini ifade edebilme, güzel konuşma |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 14 | 112 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 258 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması | |
11 | Saha Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini açıklar. | |||
Farklı özellikteki çocukların değerlendirilmesi ve eğitimine ilişkin kavram, eğitim programı ve uygulamaları açıklar. | |||
Çocuk gelişimi ile ilgili alanlarda yapılan uygulamaları rapor eder. | |||
Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini değerlendirme bilgisine sahiptir. | |||
Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini karşılaştırır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Farklı özellikteki çocukların değerlendirilmesi ve eğitimine ilişkin kavram, eğitim programı ve uygulamaları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocuk gelişimi ile ilgili alanlarda yapılan uygulamaları rapor eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |