Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kaynaştırma Eğitimi | CGB401 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Amaç |
Kaynaştırma ile ilgili kavramlar, kaynaştırma teknikleri, kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırma eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kaynaştırma programları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında kaynaştırma ile ilgili kavramlar, kaynaştırma teknikleri, kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırma eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kaynaştırma programları konularına yer verilmiştir . |
Ders Kaynakları |
Özel Eğitim ve Kaynaştırma-Ümit Şahbaz(Editör)-Anı Yayıncılık
Okul Öncesinde Kaynaştırma-Bülbin Sucuoğlu-Hatice Bakkaloğlu(Editör)-Kök Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kaynaştırmanın tanımı, önemi, amaçları. Dünyada ve Türkiye'de kaynaştırma uygulamalarını karşılaştırma. | |
1 | Kaynaştırmanın tanımı, önemi, amaçları. Dünyada ve Türkiye'de kaynaştırma uygulamalarını karşılaştırma. | |
3 | Kaynaştırmada kullanılan yöntem ve teknikler. | |
3 | Kaynaştırmada kullanılan yöntem ve teknikler. | |
6 | Kaynaştırma Eğitimine Hazırlık | Ders |
6 | Kaynaştırma Eğitimine Hazırlık | Ders |
7 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı | Ders |
8 | Kaynaştırmada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | Ders |
9 | Kaynaştırmanın Yararları | |
10 | Kaynaştırmada Değerlendirme, Tarama ve Gönderme | |
10 | Kaynaştırmada Değerlendirme, Tarama ve Gönderme | |
10 | Kaynaştırmada Değerlendirme, Tarama ve Gönderme | |
10 | Kaynaştırmada Değerlendirme, Tarama ve Gönderme | |
10 | Kaynaştırmada Değerlendirme, Tarama ve Gönderme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kaynaştırma programları ile ilgili yeterlilik kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kaynaştırma ile ilgili kavramlar bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kaynaştırma Tekniklerini Bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kaynaştırma programları ile ilgili yeterlilik kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kaynaştırma ile ilgili kavramlar bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kaynaştırma Tekniklerini Bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |