EN
  • Anasayfa
  • CGB405 Okul Öncesi Eğitimi Uygulaması (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
CGB405 - Okul Öncesi Eğitimi Uygulaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Okul Öncesi Eğitimi Uygulaması CGB405 7 2 + 6 10,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN
Amaç

Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan etkinliklere katılma ve planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Uygulamanın yapıldığı okuldaki öğretim etkinlikleri, yöntemleri, sınıf kontrolünün gözlemlenmesi, etkinlik planlanması ve uygulanması

Ders Kaynakları Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 13 52
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 13 52
Ödev 2 Ödev 2 6 10 60
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 3 15
Uygulama 1 Uygulama 1 5 5 25
Toplam İş Yükü (Saat) 253
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Hakkında Açıklamalar Ders
2 Gözlem ödevleri
3 Gözlem Ödevleri
4 Gözlem Ödevleri+Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. Sözlü Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. Sözlü Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5