Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Risk Altındaki Çocuklar ve Gençler | CGB112 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-yanıt, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Neşe MERCAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE |
Amaç |
Risk altındaki çocukları, risk nedenleri ve alınabilecek önlemleri ortaya koymak bu ders kapsamında amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders ile, risk altındaki çocukların ve gençlerin içinde bulundukları durumun bilimsel olarak incelenmesi ve bu konuda öğrencilerde ihtiyaç duyulan farkındalığın oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri. Zarife S. Şahin. Eğiten Kitap. 2018
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 7 | 1 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 7 | 1 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Riskin tanımı ve nedenleri | Tartışmalı Ders |
1 | Riskin tanımı ve nedenleri | Tartışmalı Ders |
3 | Dezavantajlı grupları tanıma | Tartışmalı Ders |
4 | Fiziksel ve cinsel istismar | Tartışmalı Ders |
5 | Risk altındaki çocuklar için proje oluşturma | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Suça itilmiş çocuk ve genç | Tartışmalı Ders |
5 | Risk altındaki çocuklar için proje oluşturma | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Sokakta yaşayan çocuk ve genç | Tartışmalı Ders |
5 | Risk altındaki çocuklar için proje oluşturma | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Göç olgusu ve göçmen çocuk ve gençler | |
11 | Bağımlılık | |
12 | Çocuk ve gençlerde ruhsal sorunlar | |
14 | Riskli gruplarda bulunan çocuk ve gençte danışmanlık | Tartışmalı Ders |
14 | Riskli gruplarda bulunan çocuk ve gençte danışmanlık | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Risk altındaki grupları tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bir bakış açısı geliştirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Risk altındaki bireylerin sorunlarına ve çözümlerine dair fikir üretir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Risk altındaki grupları tanır. | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - |
Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bir bakış açısı geliştirir | - | - | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Risk altındaki bireylerin sorunlarına ve çözümlerine dair fikir üretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 |