EN
  • Anasayfa
  • CGB205 Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGB205 - Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları CGB205 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, Drama, Proje.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK
Amaç

Bu ders, okul öncesinde öğrenen merkezli öğretim felsefesine, erken çocukluk eğitim yaklaşımlarına, bu yaklaşımların Türkiye’deki ve dünyadaki uygulamalarına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Eğitim-felsefe ilişkisi, farklı eğitim akımlarının analizi, Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, Head Start, High Scope, Bank Street, Gezici Anaokulları gibi okul öncesi eğitim yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması, Türkiye'deki ve dünyadaki uygulama örneklerinin analizi.

Ders Kaynakları Temel, F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yayıncılık.
Temel, F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 12 3 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 123
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımlarına Genel Bakış
2 Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı Tartışmalı Ders
3 Waldorf Yaklaşımı ve Steiner Pedagojisi Tartışmalı Ders Gösterim
4 Montessori Eğitim Yöntemi
5 Bank Street (Gelişimsel Etkileşim) Yaklaşımı Küçük Grup Tartışması Seminer
6 Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı Tartışmalı Ders
7 Orman Okulu Gösterim Sözlü
8 Genel Tekrar Beyin Fırtınası
9 High Scope Programı Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama
10 Mozaik Yaklaşımı
11 Portage Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Programı Tartışmalı Ders Gösterim
12 Head Start Programı
13 Reggio Emilia Yaklaşımı
14 Ev Okulu ve Gezici Okullar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5