EN
  • Anasayfa
  • CGB210 Fen ve Matematik Eğitimi (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGB210 - Fen ve Matematik Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fen ve Matematik Eğitimi CGB210 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU
Amaç

Okul öncesi eğitimde, matematik, fen ve doğanın yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, sınıf içi aktivite örnekleri ile temel matematik, fen ve doğa kavramlarının küçük yaşlardaki çocuklara çok metodlu yöntemle öğretilme örnekleri ile ilgili yeterlikler kazandırmak ve erken yaşlarda bilime yönelim için gerekli bilimsel süreçlerin kavranmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik Matematiğin ilke ve standartları ile kuramsal temelleri Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) Matematik dili Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme Çocukların gelişim özelliklerine uygun matematiksel kavram ve bilgileri kullanarak etkinlik oluşturma

Ders Kaynakları Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri
Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Okul öncesi eğitimde fen programları Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
3 Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
4 Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası
5 Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri Gösterim Grup Çalışması
6 Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri Tartışmalı Ders Sözlü
8 Genel Değerlendirme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
9 Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Gösterim
10 Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme Tartışmalı Ders Gösterim
11 Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri Gösterim Grup Çalışması
12 Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması
12 Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması
8 Genel Değerlendirme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Küçük Grup Tartışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5