EN
  • Anasayfa
  • CGB305 Erken Çocukluk Eğitiminde Program Geliştirme (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
CGB305 - Erken Çocukluk Eğitiminde Program Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Erken Çocukluk Eğitiminde Program Geliştirme CGB305 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı; öğrencinin program geliştirme ile ilgili kavramları tanımlayabilmesini, program geliştirmenin öğelerini kavrayabilmesini ve öğretimin planlanması ile ilgili ilkeleri uygulayabilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler

Ders Kaynakları Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı (2013)
Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Etkinlik Kitabı (2013)
Kandır, A., Özbey. S., İnal, G. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Kuramsal Temeller. Morpa Yayınları
Nebiha ÇELİK, Özer DAŞCAN (2019) Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık, Ankara
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Uygulama 1 Uygulama 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 99
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Okul Öncesi Programın Amacı ve Temel İlkeleri Ders
2 Okul Öncesi Eğitim Programları Ders
3 0 - 36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı Ders
5 Etkinlik Planı
6 Aile Katılım Çalışmaları
7 Değerlendirme
8 Planlama ve Uygulama
9 Öğrenme Merkezleri
10 Aylık Plan
11 Etkinlikler
6 Aile Katılım Çalışmaları
13 Değerlendirme
14 Örnek Planların İncelenmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Okul öncesi eğitim öğretim programını öğrendiği kuramsal bilgiler çerçevesinde değerlendirir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çağdaş okul öncesi eğitimi yaklaşımlarını bilimsel bir bakışla değerlendirir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi eğitim öğretim programını öğrendiği kuramsal bilgiler çerçevesinde değerlendirir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çağdaş okul öncesi eğitimi yaklaşımlarını bilimsel bir bakışla değerlendirir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5