Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Müzik | CGB308 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Nazari konuların anlatımı ve çocukların müzik ve ritm egzersizlerinin uygulanması. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Medera HALMATOV |
Amaç |
Çocuk Gelişimi öğrencilerine çocukların dönemlerine göre müzik algılaması, yeteklerinin gelişmesi, müzik ve ritm hafızasının geliştirilmesi hususunda dünya çapında uygulanan metodların öğretilmesi ve uygulamaları. |
Ders İçeriği |
Çocuk Gelişimi öğrencilerine çocukların dönemlerine göre müzik algılaması, yeteklerinin gelişmesi, müzik ve ritm hafızasının geliştirilmesi hususunda dünya çapında uygulanan metodların öğretilmesi ve uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
AK Ahmet Şahin, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, Tarihsiz.
ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010. ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002. ÖZALP Nazmi, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, 2000. ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010. AK Ahmet Şahin, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, Tarihsiz. ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türk Müziği’nin Kökeni. Başlangıçtan Anadolu’ya örnekleriyle Türk Mûsıkîsi. | Tartışmalı Ders |
2 | Osmanlı’dan günümüze örnekleriyle Türk Mûsıkîsi. | Tartışmalı Ders |
3 | Türk Müziği’nin formları ve örnekleri. | Tartışmalı Ders |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
9 | Türk Halk Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
9 | Türk Halk Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
9 | Türk Halk Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
9 | Türk Halk Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | Grup Çalışması |
13 | Âşıklık geleneği ve örnekleri. | Grup Çalışması |
14 | Dünyada ve ülkemizde, günümüzün müzik problemleri. | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |