EN
  • Anasayfa
  • CGB404 Öğretim Yöntem ve Teknikleri (2018 - 2019 / 8. Yarıyıl)
  • EN
CGB404 - Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri CGB404 8 2 + 0 7,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu ders ile öğrenciler, okul öncesi eğitimde kullanılan öğrenme kuram ve ilkelerini, öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabilecek ve bu yöntem ve teknikleri okul öncesi öğretim planının uygulanmasında kullanabilecektir.

Ders İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntemleri, öğretim teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada eğitim ortamı ve öğretmen özellikleri.

Ders Kaynakları Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat
Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Ed. Handan Asude BAŞAL
Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 173
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Okul öncesi eğitimde sınıf içi öğrenme öğretme etkinliklerinin düzenlenmesi Ders
3 Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımlar Ders
3 Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımlar Ders
4 Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri Ders
4 Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri Ders
4 Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri Ders
7 Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri Ders
8 Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi Ders
10 Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi Ders
10 Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi Ders
12 Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri Ders
12 Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri Ders
12 Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri Ders
14 Farklılaştırılmış öğretim Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımların özelliklerini tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Okul öncesi eğitimde kullanılan sınıf yerleşim düzenlerinin kullanılan tekniğe uygunluğunu değerlendirebilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Okul öncesi eğitime ait öğretim yöntem ve tekniklerini ders etkinlikleri içerisinde kullanabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemlerinin özelliklerini tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Okul öncesi eğitimde kavram öğretiminin özelliklerini tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımların özelliklerini tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi eğitimde kullanılan sınıf yerleşim düzenlerinin kullanılan tekniğe uygunluğunu değerlendirebilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi eğitime ait öğretim yöntem ve tekniklerini ders etkinlikleri içerisinde kullanabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemlerinin özelliklerini tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi eğitimde kavram öğretiminin özelliklerini tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -