Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri | CGB404 | 8 | 2 + 0 | 7,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciler, okul öncesi eğitimde kullanılan öğrenme kuram ve ilkelerini, öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabilecek ve bu yöntem ve teknikleri okul öncesi öğretim planının uygulanmasında kullanabilecektir. |
Ders İçeriği |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntemleri, öğretim teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada eğitim ortamı ve öğretmen özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat
Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Ed. Handan Asude BAŞAL Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimde sınıf içi öğrenme öğretme etkinliklerinin düzenlenmesi | Ders |
3 | Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımlar | Ders |
3 | Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımlar | Ders |
4 | Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri | Ders |
4 | Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri | Ders |
4 | Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri | Ders |
7 | Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri | Ders |
8 | Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi | Ders |
10 | Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi | Ders |
10 | Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi | Ders |
12 | Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri | Ders |
12 | Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri | Ders |
12 | Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri | Ders |
14 | Farklılaştırılmış öğretim | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımların özelliklerini tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okul öncesi eğitimde kullanılan sınıf yerleşim düzenlerinin kullanılan tekniğe uygunluğunu değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okul öncesi eğitime ait öğretim yöntem ve tekniklerini ders etkinlikleri içerisinde kullanabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemlerinin özelliklerini tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okul öncesi eğitimde kavram öğretiminin özelliklerini tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımların özelliklerini tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi eğitimde kullanılan sınıf yerleşim düzenlerinin kullanılan tekniğe uygunluğunu değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi eğitime ait öğretim yöntem ve tekniklerini ders etkinlikleri içerisinde kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemlerinin özelliklerini tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi eğitimde kavram öğretiminin özelliklerini tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |