• Anasayfa
  • SCT102 Temel Sanat Eğitimi II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SCT102 - Temel Sanat Eğitimi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Sanat Eğitimi II SCT102 2 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - İngilizce
Dersin Verilişi Yüz yüze ,Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İrfan DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini öğretmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Renk, form ve strüktür hakkında bilgi veren konuları ve ekip çalışmasını içerir.

Ders Kaynakları Wassily Kandinsky, Johannes Itten, Joseph Albers, Ludwig Wittgenstein Archer, Michael, Art Since 1960 (World of Art) Ders notları Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 11 55
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Renk, rengin tanımı. Görsel anlatım ögesi olarak renk.
2 Renk Renk kontrastları. Renk psikolojisi.
3 Yalın renk kontrastı.
4 Açık- koyu renk kontrastı .
5 Sıcak- soğuk renk kontrastı.
6 Komplementer (tamamlayıcı) renk kontrastı.
7 Simultane Kontrast
8 Ara Sınav, Simultane kontrast 2
9 Kalite kontrastı
10 Miktar kontrastı
11 Rengin tekrarı - renk perspektifi ve renk -form ilişkisi.
12 Tasarımda strüktür, malzeme kolajı.
13 Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman 1
14 Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman 2
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Görme ve algılama yetisine sahip olarak yaratıcı kimliğini geliştirir.
Görsel anlatımda kullandığı öğeleri psikolojik ve fizyolojik olarak tanımlayabilir.
Tasarımın temel ilkelerini uygulamalı olarak öğrenir.
Görsel anlatımda renkleri etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir.
Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini kurar.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Görme ve algılama yetisine sahip olarak yaratıcı kimliğini geliştirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Görsel anlatımda kullandığı öğeleri psikolojik ve fizyolojik olarak tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarımın temel ilkelerini uygulamalı olarak öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Görsel anlatımda renkleri etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini kurar. - - - - - - - - - - - - - - -