EN
  • Anasayfa
  • SCT110 Model Kalıp Biçimlendirme II (2022 - 2023 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SCT110 - Model Kalıp Biçimlendirme II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Model Kalıp Biçimlendirme II SCT110 2 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN
Amaç

Endüstride kullanılan model ve kalıplama yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

El ile şekillendirilecek model ve kalıp yapım yöntemleri öğretmeyi içerir

Ders Kaynakları Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, Temmuz 2008, İstanbul
Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013, İstanbul
FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.İki ya da daha fazla parçada kalıplanabilecek bir seramik form belirlenerek hakkında araştırma yapılması. Bu formdan çıkışlı özgün bir form oluşturulması. Formun teknik ve model çizimlerinin yapılması
2 Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.İki ya da daha fazla parçada kalıplanabilecek bir seramik form belirlenerek hakkında araştırma yapılması. Bu formdan çıkışlı özgün bir form oluşturulması. Formun teknik ve model çizimlerinin yapılması
3 Teknik çözümleme ve model hazırlanması
3 Teknik çözümleme ve model hazırlanması
5 Çok parçalı kalıbın alınması
5 Çok parçalı kalıbın alınması
7 Çok parçalı kalıbın kurutulması
8 Çok parçalı kalıbın kurutulması / Ara Sınav
9 Kalıbın kurutması ve döküme hazır hale getirilmesi
11 Tasarlanan ürünün kalıptan döküm yöntemiyle üretilmesi ve rotüşlanması
11 Tasarlanan ürünün kalıptan döküm yöntemiyle üretilmesi ve rotüşlanması
12 Tasarlanan ürünün bisküvi ve sırlı pişirimi
12 Tasarlanan ürünün bisküvi ve sırlı pişirimi
14 Dosya değerlendirmesi ve sunum
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarlayacağı endüstriyel seramik ürün hakkında veriler toplayabilir.
Tasarımını yaptığı ürünün modelini ve kalıbını teknik olarak çözümleyebilir.
Kalıbını aldığı modeli üretime alır.(döküm, sırlama ve pişirim) Ürün hakkında raporlama yapabilir, görsel sunum hazırlayabilir.
Tasarladığı üründe ürün-fonksiyon ilişkisi kurabilir.
Ürün hakkında topladığı verileri seramik ürün tasarımında kullanarak bir ürün tasarlayabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tasarlayacağı endüstriyel seramik ürün hakkında veriler toplayabilir. 3 5 4 4 5 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3
Tasarımını yaptığı ürünün modelini ve kalıbını teknik olarak çözümleyebilir. 3 4 4 4 3 4 3 4 3 4 3 4 5 4 3
Kalıbını aldığı modeli üretime alır.(döküm, sırlama ve pişirim) Ürün hakkında raporlama yapabilir, görsel sunum hazırlayabilir. 3 4 4 5 4 5 3 3 4 3 3 4 3 4 4
Tasarladığı üründe ürün-fonksiyon ilişkisi kurabilir. 4 5 4 3 4 3 5 4 5 3 4 3 4 3 3
Ürün hakkında topladığı verileri seramik ürün tasarımında kullanarak bir ürün tasarlayabilir. 3 4 4 5 4 5 4 5 4 4 3 4 3 4 3