EN
  • Anasayfa
  • SCT203 Sanat Kavramları (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SCT203 - Sanat Kavramları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Kavramları SCT203 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, soru-yanıt, anlatım.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. İrfan DÖNMEZ
Amaç

Temel sanat kavramlarını tanımlayabilmek ve sanatsal çalışma alanlarında teorik bilgiyi kullanabilmek.

Ders İçeriği

Temel sanat kavramları, sanatın tanımı, sanatçı ve sanat eseri kavramları, sanat türleri, sanatta dil oluşturmanın önemi.

Ders Kaynakları Sanat Nedir, Arthur C. Danto, Sel Yayıncılık.
Soyutlama ve Özdeşleyim, Wilhelm Worringer, Hayalperest Yayınevi.
Dünya Tarihinin Yapısı: Üretim Tarzlarından Mübadele Tarzlarına, Kojin Karatani, Metis Yayınları.
20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık.
Yeni Kültürel Çalışmalar: Kuramsal Serüvenler, G. Hall, C. Birchall, Say Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 7 2 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kavram, sanat, kültür ve tasarımın tanımlanması ve aralarında ilişkiler kurulması.
2 Sanat ve kültüre dair tarihsel bir bakış açısının ortaya konulması.
3 Sanatın amaçları ve ortaya çıkış nedenlerinin tartışılması.
4 Kuramın tanımlanması ve sanat açısından neleri ifade ettiğinin araştırılması.
5 Biçim ve anlamın fikir geliştirme açısından öneminin tartışılması.
6 Biçim ve organizasyon ilkelerinin açıklanması.
7 Avant-garde teriminin anlaşılması.
8 Sanat ve tasarım arasında ilişkiler kurulması.
9 Soyut, somut, özdeşleyim ve endüstri ürünü gibi kavramlar göz önüne alınarak tasarım teriminin ortaya çıkış sürecinin incelenmesi.
10 Teknik, yöntem ve yaklaşımların geliştirilmesi üzerine tartışılması.
11 Postmodern yaklaşımların tartışılması.
12 Postmodern süreçlerde kültür kavramının yerinin incelenmesi.
13 Yapısalcılık ve Postyapısalcılık gibi düşünce biçimlerinin anlaşılması.
14 Kuramsal serüvenlerden yola çıkarak kültürel çalışmaların kapsamı hakkında çıkarımların yapılması ve bunlarla ilgili çeşitli araştırma konularının işaret edilmesi.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanatın kavramsal boyutunu kavrar.
Temel sanat kavramlarını anlar ve değerlendirir.
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırır.
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt eder.
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz eder.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sanatın kavramsal boyutunu kavrar. 1 5 1 5 5 4 3 4 5 5 5 3 5 5 5
Temel sanat kavramlarını anlar ve değerlendirir. 1 5 1 5 5 4 4 5 5 5 5 4 5 5 5
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırır. 1 5 1 5 5 4 4 4 5 5 5 3 5 5 5
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt eder. 1 5 1 5 5 3 3 4 5 5 5 4 5 5 5
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz eder. 1 5 1 5 5 3 4 5 5 5 5 3 5 5 5