Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik ve Cam Teknolojisi I | SCT205 | 3 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT |
Ders Veren | Doç. Leyla KUBAT |
Amaç |
Öğrencinin çamur hazırlaya bilmesi için gerekli olan tüm bilgileri öğrenmesi ve konuyla ilgili araştırma çalışmalarına dayalı uygulamaların yapılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Seramiğin tanımı, Seramik ürünlerin özellikleri, Özlü seramik hammaddeleri: kil ve kaolinler: oluşumları ve özellikleri,Özsüz seramik hammaddeleri; feldspatlar, quartz, kalker bileşikleri, magnezit, dolomit ve diğerleri, Kil ve kaolinlere uygulanan deneyler,Feldspat ve kuartsa uygulanan deneyler,Feldspat, kuartz, mermer ve dolomitin kil ve kaolinlerin özelliklerine etkisi, Çamur hazırlamadaki genel aşamalar, doğal çamur hazırlama yöntemleri,Endüstriyel çamur hazırlama yöntemleri, Seramik çamurlarının hazırlanmasında kullanılan makinalar,Seramik çamurunun şekillendirilme yöntemleri ve uygulanan testler,Seramikte kurutma prosesi bilgilerinin öğrenilmesi |
Ders Kaynakları |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
25
|
Temel Meslek Dersleri
|
25
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramiğin tanımı, Seramik ürünlerin özellikleri. | |
2 | Özlü seramik hammaddeleri; kil ve kaolinler; oluşumları ve özellikleri. | |
3 | Özsüz seramik hammaddeleri; feldspatlar, quartz, kalker bileşikleri, magnezit, dolomit ve diğerleri. | |
4 | Kil ve kaolinlere uygulanan deneyler. | |
6 | Feldspat ve kuartsa uygulanan deneyler. | |
6 | Feldspat ve kuartsa uygulanan deneyler. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Feldspat, kuartz, mermer ve dolomitin kil ve kaolinlerin özelliklerine etkisi. | |
9 | Çamur hazırlamadaki genel aşamalar, doğal çamur hazırlama yöntemleri. | |
10 | Endüstriyel çamur hazırlama yöntemleri. | |
11 | Seramik çamurlarının hazırlanmasında kullanılan makinalar. | |
12 | Seramik çamurunun şekillendirilme yöntemleri. | |
13 | Seramikte kurutma ve pişirme prosesi. | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramik ürünlerinin çeşitlerini ve şekillendirme yöntemlerininin neler olduğunu tanıyabilecektir. Gözenekli ve gözeneksiz seramik ürünleri tanır. Seramik çamurlarında kullanılan hammaddeleri ve şekillendirme yöntemlerini tanır. Seramik bünyesinde kullanılan hammaddelerin oluşturduğu karışımlara farklı fiziksel testler uygulayabilecektir. Özlü seramik hammaddesine özsüz seramik hammaddesi ilavesi ile oluşan karışmlara fiziksel testler uygular. Seramik bünyesinde ve sırlarında kullanılan hammaddelerin pişirim sonucunda oluşan değişimleri tanımlar. Yaptığı araştırmayı değerlendirebilecektir. Yaptığı araştırmayı rapor eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramik ürünlerinin çeşitlerini ve şekillendirme yöntemlerininin neler olduğunu tanıyabilecektir. Gözenekli ve gözeneksiz seramik ürünleri tanır. Seramik çamurlarında kullanılan hammaddeleri ve şekillendirme yöntemlerini tanır. Seramik bünyesinde kullanılan hammaddelerin oluşturduğu karışımlara farklı fiziksel testler uygulayabilecektir. Özlü seramik hammaddesine özsüz seramik hammaddesi ilavesi ile oluşan karışmlara fiziksel testler uygular. Seramik bünyesinde ve sırlarında kullanılan hammaddelerin pişirim sonucunda oluşan değişimleri tanımlar. Yaptığı araştırmayı değerlendirebilecektir. Yaptığı araştırmayı rapor eder. | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |