EN
  • Anasayfa
  • SCT305 Seramik ve Cam Teknolojisi III (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SCT305 - Seramik ve Cam Teknolojisi III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik ve Cam Teknolojisi III SCT305 5 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Leyla KUBAT
Ders Veren Doç. Leyla KUBAT
Amaç

Seramik ve cam malzemesinin temel özelliklerini hammaddelerini, teknolojisini ve biçimlendirme olanaklarını ve Sır hammaddeleri ve özelliklerini öğretmek.

Ders İçeriği

Seramik ve cam teknolojisi hakkında bilgi veren konuları içerir.

Ders Kaynakları TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi GENÇ , Soner, Sır Sanatı
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 5 5 25
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 97
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik ve cam malzemesinin temel özelliklerini hammaddelerini, teknolojisini ve biçimlendirme olanaklarını öğretmek.
2 Sırları oluşturan metal oksitler, karbonatlar, sülfatlarve özellikleri
3 Sırları oluşturan oksitler ve özellikleri.
4 Sır hammaddeleri
5 Seger formülünün hesaplanması.
6 Sır reçetesinin hesaplanması.
7 Ara Sınav
8 Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması.
9 Seramik sırlarının sınıflandırılması.
13 Laboratuvar Uygulaması
11 Cam bilimine giriş,farklı cam türleri: saf silika camı, alkali-silikat camları
12 Soda-kireç-silika camları, kurşun esaslı camlar Boro-silikat camları, alümina-silikat camları, fosfat camları
13 Laboratuvar Uygulaması
14 Fİnal
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seramik sırları; tanımı, özellikleri, sır - sıcaklık ilişkileri. Seramik sırlarının formülsel anlatımı. Sırları oluşturan oksitler ve özellikleri. Sır hammaddeleri Seger formülünün hesaplanması. Sır reçetesinin hesaplanması. Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması. Seramik sırlarının sınıflandırılması. Üçlü sır sistemleri. Laboratuvar Uygulaması Cam bilimine giriş,farklı cam türleri: saf silika camı, alkali-silikat camları Soda-kireç-silika camları, kurşun esaslı camlar Boro-silikat camları, alümina-silikat camları, fosfat camları Seramik ve Cam malzemesin arasındaki farklılıkların ve benzerlikleri hakkında bilgilere sahip olur
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Seramik sırları; tanımı, özellikleri, sır - sıcaklık ilişkileri. Seramik sırlarının formülsel anlatımı. Sırları oluşturan oksitler ve özellikleri. Sır hammaddeleri Seger formülünün hesaplanması. Sır reçetesinin hesaplanması. Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması. Seramik sırlarının sınıflandırılması. Üçlü sır sistemleri. Laboratuvar Uygulaması Cam bilimine giriş,farklı cam türleri: saf silika camı, alkali-silikat camları Soda-kireç-silika camları, kurşun esaslı camlar Boro-silikat camları, alümina-silikat camları, fosfat camları Seramik ve Cam malzemesin arasındaki farklılıkların ve benzerlikleri hakkında bilgilere sahip olur 3 5 5 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 4 2