Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Tasarım II | SCT310 | 6 | 1 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Elif AĞATEKİN |
Amaç |
Tasarım yazılımları kullanarak öğrencilere seramik dekor tasarlama yöntemlerinin öğretilmesi, ayrıca bu yöntemler aracılığıyla özgün tasarımlar ve üretilebilir endüstriyel ürünler yaratma becerileri kazandırılması amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Öğretim üyesi, bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğreterek öğrencilerin tasarımlarını dijital ortamda yaratmalarına yardımcı olarak, tasarım ve üretim aşamalarında karşılaşılabilecek problemler ve çözümleri hakkında öğrencileri bilgilendirecektir. Tasarımlama, problemi tanımlama ve problemi çözme yöntemleri üzerinden yapılacak eğitimde ayrıca farklı yazılımlar hakkında da genel bilgilendirmeler yapılacak ve öğrenci dönem sonu projelerinin sunumu ve sergilenmesinden de sorumlu olacaktır. |
Ders Kaynakları |
Bilgisayar Destekli Temel Tasarım, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Temel Sanat Eğitimi Ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, Kasım 2006 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 10 | 60 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vektör tabanlı programlarda araçların tanıtımı | |
2 | Vektör tabanlı programlarda cutout çalışması | |
3 | Vektör tabanlı programlarda şekil çalışması | |
5 | Vektör tabanlı programlarda desen çalışması | |
5 | Vektör tabanlı programlarda desen çalışması | |
6 | Vektör tabanlı programlarda raportlama, metraj baskı | |
6 | Vektör tabanlı programlarda raportlama, metraj baskı | |
8 | Piksel tabanlı programlarda double expose tekniği | |
8 | Piksel tabanlı programlarda double expose tekniği | |
10 | Piksel tabanlı programlarda luminosity tekniği | |
11 | Piksel tabanlı programlarda afiş tasarımı | |
11 | Piksel tabanlı programlarda afiş tasarımı | |
14 | Piksel tabanlı programlarda pafta tasarımı | |
14 | Piksel tabanlı programlarda pafta tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencinin; Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi, | |||
Projesini farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanabilmesi, | |||
Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmesi | |||
Tasarım eskiz ve tasarım uygulama süreci arasındaki zamanı doğru kullanarak problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi beklenmektedir | |||
Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencinin; Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Projesini farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım eskiz ve tasarım uygulama süreci arasındaki zamanı doğru kullanarak problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi beklenmektedir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |