EN
  • Anasayfa
  • SCT421 Seramik Kimyası ve Teknolojisi I (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
SCT421 - Seramik Kimyası ve Teknolojisi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik Kimyası ve Teknolojisi I SCT421 7 6 + 8 14,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Leyla KUBAT
Amaç

Seramik çamur, astar ve sırları ve pişirim yöntemleri ile ilgili konularda araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanır.

Ders İçeriği

Seramik teknolojisi alanında özgün bir araştırma konusunun belirlenmesi, konuya uygun hammaddelerin kimyasal analizlerin yapılması; çamur, astar ve sır reçetelerinin oluşturulması, seger reçetelerinin hesaplanması, seramik çamur, astar veya sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması, kontrollerinin yapılmasını içerir. Pafta hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler.

Ders Kaynakları TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul GENÇ Soner, Artistik Seramik Sırları, İstanbul, 2013
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/seramik
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 14 196
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 10 15 150
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 360
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 14,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kazanılmış olan mesleki formasyonu geliştirmek ve bitirme projesi sürecine hazırlamak amacı ile çalışmalar yapılır.
2 Öğrencinin yaratıcılığın ön plana çıktığı proje çalışmaları için araştırmalar yapılır.
3 Belirlenen konu çerçevesinde özgün bir proje için araştırmalar yapılır.
4 Öğrencinin projesine bağlı olarak seçtiği konunun teorik araştırmalarını yapar.
5 Konunun teorik araştırmalarının geliştirilmesi için çalışmalar yapılır.
6 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde gerekli olan çalışmalar yapılır..
7 Ara Sınav
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
13 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde elde edilen sonuçların raporlarının hazırlanması.
14 FİNAL.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deneylerin sonuçlarını rapor eder ve deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olduktan sonra uygulamaya yönelik taslak hazırlar.
Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretir ve araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapar.
Tez niteliğinde proje dosyası hazırlar ve sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer verebilir.
Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirir ve proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmaları yapar.
Genel olarak araştırma, inceleme, sentez, yorum, çizim, tasarım ve uygulama düzeni içinde teorik ve uygulama becerilerini kazanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Deneylerin sonuçlarını rapor eder ve deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olduktan sonra uygulamaya yönelik taslak hazırlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretir ve araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapar. - - - - - - - - - - - - - - -
Tez niteliğinde proje dosyası hazırlar ve sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer verebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirir ve proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmaları yapar. - - - - - - - - - - - - - - -
Genel olarak araştırma, inceleme, sentez, yorum, çizim, tasarım ve uygulama düzeni içinde teorik ve uygulama becerilerini kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -