Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Seramik Tasarımı ve Uygulama I | SCT423 | 7 | 6 + 8 | 14,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Örgün |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Kadir SEVİM |
Amaç |
Endüstriyel seramik alanında form, fonksiyon, estetik, ergonomi ve tasarım ilkeleri dikkate alınarak özgün tasarımlar yaratabilmek ve bu tasarımların üretimlerini gerçekleştirmek dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Projelendirilecek konunun araştırılması, konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynak araştırılması. Eskiz çizmlerin yapılması yorumlanması teknik çözümlerin yapılması teknik çizimlerin oluşturulması, modelleme kalıplama, üretim, dosyalama ve sunum yapmayı içerir. |
Ders Kaynakları |
Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013, İstanbul
Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, Temmuz 2008, İstanbul FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 12 | 6 | 72 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 2 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 80 | 1 | 80 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 80 | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 366 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, Uygulama konularının belirlenmesi. | |
2 | Uygulama konusu saha arştırılmasının yapılması ve değerlendirilmesi | |
3 | Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması | |
3 | Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması | |
5 | Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması | |
5 | Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
11 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
11 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
11 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
14 | Proje dosyasının oluşturulması. Sergileme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, | |||
Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. | |||
Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, | |||
Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, | |||
Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |