EN
  • Anasayfa
  • SCT422 Seramik Cam Kimyası ve Teknolojisi II (2022 - 2023 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SCT422 - Seramik Cam Kimyası ve Teknolojisi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik Cam Kimyası ve Teknolojisi II SCT422 8 5 + 5 14,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
SCT111 Seramik Kimyası Evet
SCT112 Seramik ve Cam Kimyası Evet
SCT205 Seramik ve Cam Teknolojisi I Evet
SCT206 Seramik ve Cam Teknolojisi II Evet
SCT305 Seramik ve Cam Teknolojisi III Evet
SCT306 Seramik ve Cam Teknolojisi IV Evet
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Leyla KUBAT
Ders Veren Doç. Leyla KUBAT
Amaç

Seramik çamur, astar ve sırları ve pişirim yöntemleri ile ilgili konularda araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanır.

Ders İçeriği

Seramik teknolojisi alanında özgün bir araştırma konusunun belirlenmesi, konuya uygun hammaddelerin kimyasal analizlerin yapılması; çamur, astar ve sır reçetelerinin oluşturulması, seger reçetelerinin hesaplanması, seramik çamur, astar veya sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması, kontrollerinin yapılmasını içerir. Pafta hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler.

Ders Kaynakları Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 14 98
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 366
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 14,35
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu
2 Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu
4 Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi
4 Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi
5 Seramik çamur ve sır özel araştırmasının içindekiler bölümünün oluşturulması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
13 Laboratuvar Uygulamaları
13 Laboratuvar Uygulamaları
14 Laboratuvar uygulamalarının değerlendirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar.
Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. 3 5 5 4 3 5 5 5 4 5 4 5 4 3 4
Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. 3 4 5 4 3 4 5 5 4 3 5 4 3 4 3
Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. 3 3 5 4 5 4 4 5 5 4 5 4 5 5 3
Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. 4 5 5 4 5 4 5 4 4 3 5 3 4 5 3
Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. 4 5 4 4 3 5 5 4 5 4 5 4 3 4 3