EN
  • Anasayfa
  • SCT226 Çamur Tornası II (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SCT226 - Çamur Tornası II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çamur Tornası II SCT226 4 1 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Ozan BEBEK
Ders Veren Arş. Gör. Ozan BEBEK
Amaç

Tornada üretilebilecek ürünler tasarlamak. Tasarlanacak ürünleri belirlemek Ürünlerin özelliklerini irdelemek, Üretilecek ürünün çamurunu belirlemek. Tasarımı uygulamak. Uygulanan tasarımı sorgulamak ve sonuçlandırmak.

Ders İçeriği

Öğrencilere, geleneksel ve yöresel çamur şekillendirme yöntemlerinden serbest şekillendirme, sucuk tekniği, plaka tekniği ve çamur tornasında form yapma tekniklerini uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlamaktadır. Geleneksel ve yöresel çamur çeşitlerini tanımlayabilmesi, Çamur şekillendirmede kullanılan tekniklerden çamuru yoğurma ve serbest şekillendirme tekniğini uygulayabilmesi, Çamur şekillendirmede kullanılan tekniklerden çamur tornasında form yapabilmeyi öğrenebilmesi, Dersin içeriği hakkında bilgi verilerek kullanılacak malzeme, araç ve gereçlerin tanıtımı, Çamur şekillendirme yöntemlerine başlamadan önce çamurun yoğrulması ve yöresel çamur çeşitleri hakkında bilgilendirme

Ders Kaynakları Contemporary Ceramics, Peterson, Susan, Watson-Guptill Pub., New York, 2000
Çamur Tornası Yardımcı Ders Notu, Peterson, Susan, Peterson, Jan (2009) Seramik yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim, Karakalem Kitabevi Basım Yayın İzmir.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tornada yapılabilecek tasarımlar hakkında bilgilendirme. Bu konuda daha önce hazırlanan proje ve çalışmaların incelenmesi.
2 Tasarım çalışmaları ve projelerin belirlenmesi, fonksiyonel tasarımlar, artistic tasarımlar
2 Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi
3 Hazırlanan tasarım ve fonksiyonel projelerin değerlendirilmesi
5 Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi
4 Tasarımların tornada uygulama çalışmaları
5 Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi
5 Tasarımların tornada uygulama çalışmaları
5 Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi
5 Tasarımların tornada uygulama çalışmaları
8 Çamur tornasında verilen ölçülerde düzgün silindir formu şekillendirilmesi
7 Arasınav
8 Hazırlanan tasarım ve artistik projelerin değerlendirilmesi
8 Çamur tornasında verilen ölçülerde düzgün silindir formu şekillendirilmesi
4 Tasarımların tornada uygulama çalışmaları
9 Çamur tornasında düzgün şekillendirilmiş silindir üzerinden gövde genişletme ve boyun daraltma uygulamalarının yapılması
4 Tasarımların tornada uygulama çalışmaları
10 Çamur tornasında tabak uygulamaları
11 Ekleme ve parçaların montajı
11 Çamur tornasında tabak uygulamaları
12 Kurutma ve pişirim öncesi değerlendirme
12 Çamur tornasında önceden şekillendirilmiş formların dip alma uygulamalarının yapılması
13 Pişirme, sırlama
13 Çamur tornasında önceden şekillendirilmiş formlara kulp takma uygulamalarının yapılması
14 Proje sunumu ve Değerlendirme
14 Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarlanacak ürünleri belirler. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ürünlerin özelliklerini irdeler. Üretilecek ürünün çamurunu belirler. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tasarımı uygular. Uygulanan tasarımı sorgular ve sonuçlandırır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tornada üretilebilecek ürünler tasarlar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tasarlanacak ürünleri belirler. 4 5 3 3 5 3 4 5 4 5 3 4 5 3 5
Ürünlerin özelliklerini irdeler. Üretilecek ürünün çamurunu belirler. 3 3 5 3 3 5 3 5 4 3 3 5 3 5 3
Tasarımı uygular. Uygulanan tasarımı sorgular ve sonuçlandırır. 3 5 3 5 3 4 5 3 5 3 5 3 5 4 5
Tornada üretilebilecek ürünler tasarlar. 4 4 5 3 4 5 5 4 3 5 5 3 3 5 3