EN
  • Anasayfa
  • SCT210 Model Kalıp Biçimlendirme IV (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SCT210 - Model Kalıp Biçimlendirme IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Model Kalıp Biçimlendirme IV SCT210 4 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN
Amaç

¬¬¬Endüstriyel seramik ürün-seramik ürün tekniğini ilişkisini kavrayabilecektir. Endüstriyel seramik ürün tasarımında ergonomik veriler kullanır. Bir ürün tasarlar. Tasarımlarını kağıda aktarmada eskiz çizimleri ve teknik resim anlatım yöntemlerini kullanabilecektir. Tasarladığı üründe ürün, fonksiyonellik ilişkisi kurar. Tasarladığı üründe pişme ve küçülme hesaplarını yapar. Tasarladığı ürünü görselleştirir. Seramik üretim teknik aşamalarını uygulayabilecektir. Tasarladığı ürünün alçı modelini yapar. Modelini yaptığı ürünün kalıbını alır. Kalıbını yaptığı tasarımdan seramik ürün üretir. Tasarladığı ve ürettiği ürünü jüri önünde savunur.

Ders İçeriği

Değişen üretim ve tasarım kriterleri altında ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler değerlendirilerek, endüstriyel seramik projenin kurumsal alt yapısının oluşturulması ve ürün planlama bilincinin verilmesi amaçlanmaktadır.Seramik endüstrisinde; pazarlama, trendler, moda, tüketici gereksinimleri, malzeme ve üretim teknolojisi gibi ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler incelenmektedir.

Ders Kaynakları Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, İstanbul, Temmuz 2008 Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013,İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 10 50
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 124
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin işleneceği ve uygulamanın yapılacagı ürün belirlenir.Araştırma ve eskiz çizimi yapılır
2 Yapılan eskiz çizimleri değerlendirilir ve teknik çizimler yapılır.
3 Yapılan eskiz çizimleri değerlendirilir ve teknik çizimler yapılır.
3 Yapılan eskiz çizimleri değerlendirilir ve teknik çizimler yapılır.
5 Modelleri yapılan ürünlerin kalıplanması planlanırve kalıp alınma işlemi başlar
6 Modelleri hazırlanan ürünlerin kalıp alınma işlemi yapılır
7 Arasınav
6 Modelleri hazırlanan ürünlerin kalıp alınma işlemi yapılır
9 Kalıplama işlemleri degerlendirilir ve kalıp kurutuması saglanır
10 Mevcut kalıplara döküm yapılır cıkan işler kurutulur rutuşlanır ve bisküvi pişirimine hazırlanır
11 Mevcut kalıplara döküm yapılır cıkan işler kurutulur rutuşlanır ve bisküvi pişirimine hazırlanır
13 Bisküvi pişirimi yapılan ürünlerde sır altı dekor uygulaması varsa yapılır ve ürün sırlanarak fırına konur
13 Bisküvi pişirimi yapılan ürünlerde sır altı dekor uygulaması varsa yapılır ve ürün sırlanarak fırına konur
14 Sır pişiriminden çıkan ürünler değerlendirilir ve uygulamadaki olumlu-olumsuz sonuçların nedenleri irdelenir.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Endüstriyel seramik ürün-seramik ürün tekniğini ilişkisini kavrayabilecektir. Endüstriyel seramik ürün tasarımında ergonomik veriler kullanır. Bir ürün tasarlar. Tasarımlarını kağıda aktarmada eskiz çizimleri ve teknik resim anlatım yöntemlerini kullanabilecektir. Tasarladığı üründe ürün, fonksiyonellik ilişkisi kurar. Tasarladığı üründe pişme ve küçülme hesaplarını yapar. Tasarladığı ürünü görselleştirir. Seramik üretim teknik aşamalarını uygulayabilecektir. Tasarladığı ürünün alçı modelini yapar. Modelini yaptığı ürünün kalıbını alır. Kalıbını yaptığı tasarımdan seramik ürün üretir. Tasarladığı ve ürettiği ürünü jüri önünde savunur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Endüstriyel seramik ürün-seramik ürün tekniğini ilişkisini kavrayabilecektir. Endüstriyel seramik ürün tasarımında ergonomik veriler kullanır. Bir ürün tasarlar. Tasarımlarını kağıda aktarmada eskiz çizimleri ve teknik resim anlatım yöntemlerini kullanabilecektir. Tasarladığı üründe ürün, fonksiyonellik ilişkisi kurar. Tasarladığı üründe pişme ve küçülme hesaplarını yapar. Tasarladığı ürünü görselleştirir. Seramik üretim teknik aşamalarını uygulayabilecektir. Tasarladığı ürünün alçı modelini yapar. Modelini yaptığı ürünün kalıbını alır. Kalıbını yaptığı tasarımdan seramik ürün üretir. Tasarladığı ve ürettiği ürünü jüri önünde savunur. 3 5 4 4 5 5 5 5 4 5 4 5 5 5 3