Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro Ekonomi | MUF102 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER |
Amaç |
Bu dersin amacı milli gelir, istihdam, büyüme, enflasyon, ödemeler dengesi gibi makroekonominin temel kavramlarını ve değişkenlerini tanıtmak; para ve maliye politikalarının bu makroekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini incelemektir. |
Ders İçeriği |
Makroekonominin temelleri, makroekonomik kavramlar ve değişkenler, makroekonomiyi açıklayan temel modeller, para, faiz oranları, milli gelir hesapları ve uluslararası ekonomik ilişkiler. |
Ders Kaynakları |
Cem SOMEL, Makroiktisada Giriş,Yordam Kitap,2014
M. Erdal ÜNSAL, Makro İktisada Giriş, 2021 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilme ve makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Makro iktisadi değerleri ölçebilme, hesaplayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Makro ekonomiyi açıklayan temel modelleri inceleme ve bu modeller arasındaki farklılıkları açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel uygulanan makro iktisat politikalarını yorumlayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilme ve makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri açıklayabilme | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 |
Makro iktisadi değerleri ölçebilme, hesaplayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olma | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 |
Makro ekonomiyi açıklayan temel modelleri inceleme ve bu modeller arasındaki farklılıkları açıklayabilme | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 |
Güncel uygulanan makro iktisat politikalarını yorumlayabilme | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 |