EN
  • Anasayfa
  • MUF225 Pazarlama Yönetimi (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MUF225 - Pazarlama Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Yönetimi MUF225 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Nurdan SEVİM
Amaç

Dersin amacı, pazarlama ile ilgili temel kavramların ve temel bilgilerin öğretilmesidir. Bu öğretiler ışığında, öğrencilere pazarlamadaki güncel uygulamaları analiz edebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Ders İçeriği

Pazarlamanın temel kavramları, pazarlamayı etkileyen çevre faktörleri, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma stratejileri, stratejik pazarlama planı.

Ders Kaynakları Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK
Pazarlama, Doç.Dr.İrfgan ÇAĞLAR, Arş.Gör. Sabiha KILIÇ, Nobel Yayınları
Erdoğan, Z. (2014). Pazarlama - İlkeler ve Yönetim, Ekin Yayınevi.
Keller, K. L. ve Kotler, P. (2018). Pazarlama Yönetimi (Çev. Ed. İ. Kırcova), Beta Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamada Temel Kavramlar Ders Tartışmalı Ders
2 Pazarlama Çevresi Faktörleri Ders Beyin Fırtınası
3 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Ders Vaka Çalışması
4 Tüketici Davranışları Ders Beyin Fırtınası
5 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma Ders Beyin Fırtınası
5 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma Ders Beyin Fırtınası
7 Ürün kararları Ders Vaka Çalışması
8 Fiyat Kararları Ders Beyin Fırtınası
10 Tutundurma Çabaları Ders Vaka Çalışması
11 Dağıtım Kararları Ders Vaka Çalışması
12 Stratejik Pazarlama Planlaması Ders Beyin Fırtınası
13 Pazarlamada Kontrol ve Sosyal Sorumluluk Ders Beyin Fırtınası
14 Pazarlamada Etik Ders Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması 4 4 4 - - - - - - 4 - 4 - -
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması 4 4 - 4 - - - - - 4 4 - - -
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması 4 5 4 4 - - - - - 4 - - - 4
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar - 4 4 4 - - - 4 - 4 4 - - -
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması 4 4 4 4 - - - - - - - - - 4