Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Denetimi | MUF303 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmeler tarafından bilgi kullanıcılarına sunulan mali tabloların bağımsız denetimi hakkında bilgi vermek, denetimin standartlara uygun, doğru ve tarafsız yapılmasının koşulları ve yapılış biçimini öğretmek amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Denetimin işlevi, denetim ve denetçi türleri, genel kabul görmüş denetim standartları, denetim süreci, denetimin planlanması, denetim kanıtları ve prosedürleri, denetim amaçları, denetim süreci, denetimde önemlilik ve risk, denetçinin sorumlulukları, denetimde örnekleme, denetim kanıtları ve prosedürleri, çalışma kağıtları, denetimin tamamlanması, denetim raporunun düzenlenmesi. |
Ders Kaynakları |
Nejat Bozkurt, Muhasebe Denetimi
Denetim ile ilgili güncel makaleler Seval Selimoğlu vd., Muhasebe Denetimi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak denetim kavramı ve gelişim süreci, denetim ve denetçi türleri | |
2 | Muhasebe denetimine genel bakış | |
2 | Muhasebe denetimine genel bakış | |
3 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları | |
3 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları | |
4 | Denetim süreci | Sözlü |
4 | Mali tabloların bağımsız denetiminin hedefleri | |
4 | Denetim süreci | Sözlü |
4 | Mali tabloların bağımsız denetiminin hedefleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
5 | Denetim Planlaması (Önemlilik – Risk) | |
5 | Denetim kanıtları ve prosedürleri | |
5 | Denetim kanıtları ve prosedürleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Tartışmalı Ders |
6 | İç Kontrol Yapısı (Kontrol Riski) - Analitik Prosedürler | |
6 | Denetimin planlanması, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
7 | İç kontrol yapısının incelenmesi | |
7 | İç kontrol yapısının incelenmesi, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
8 | Satış ve Tahsilat Döngüsü Denetimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Satın Alma Ödeme Döngüsü Denetimi | |
9 | Denetim planının ve programının hazırlanması | |
10 | Stok ve Üretim Döngüsü Denetimi | |
10 | Denetimde örnekleme | |
11 | Personel ve Ücret Döngüsü – Kaynak Elde Etme Ödeme Döngüsü – Nakit Bakiyelerinin Denetimi | |
11 | Mali tablo hesaplarının denetimi | |
11 | Personel ve Ücret Döngüsü – Kaynak Elde Etme Ödeme Döngüsü – Nakit Bakiyelerinin Denetimi | |
12 | Mali tabloların hesaplarının denetimi | |
11 | Mali tablo hesaplarının denetimi | |
13 | Denetim Çalışmalarının Tamamlanması | |
13 | Denetimin tamamlanması | |
14 | Denetim Raporunun Düzenlenmesi | |
14 | Final sınavı | |
14 | Denetim raporunun düzenlenmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Denetim raporunun hazırlanması | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Denetim ve Denetçi türleri ile Genel kabul görmüş denetim standartlarını bilir. | |||
Denetim raporunu düzenleyebilir. | |||
Genel Denetim Planı ve Denetim Programının Hazırlayabilir. | |||
Muhasebe denetiminin genel yapısını, işleyişini ve tüm süreci kavrayarak denetim yapabilir hale gelir. | |||
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetimin önemini kavrama | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetim sürecini öğrenme | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetimin önemini kavrama | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetim sürecini öğrenme | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetimin önemini kavrama | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetim sürecini öğrenme | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetimin önemini kavrama | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Denetim sürecini öğrenme | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Denetim ve Denetçi türleri ile Genel kabul görmüş denetim standartlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim raporunu düzenleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel Denetim Planı ve Denetim Programının Hazırlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe denetiminin genel yapısını, işleyişini ve tüm süreci kavrayarak denetim yapabilir hale gelir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetimin önemini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim sürecini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetimin önemini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim sürecini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetimin önemini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim sürecini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetimin önemini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim sürecini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |