EN
  • Anasayfa
  • MUF407 Araştırma Yöntemleri (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
MUF407 - Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Yöntemleri MUF407 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Amaç

Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir.

Ders İçeriği

Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar.

Ders Kaynakları Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları.
Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası.
Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları.
Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması Tartışmalı Ders
2 Bilim ve Bilim Tarihi Problem Çözme
3 Bilimsel Araştırmada Paradigmalar Tartışmalı Ders
4 Araştırma Yöntemlerine Giriş Problem Çözme Gösterim
5 Araştırma Tasarımı Gösterim Grup Çalışması
6 Nicel Araştırma Yöntemleri Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
7 Nicel Araştırma Yöntemleri Ara Sınav Problem Çözme Grup Çalışması
8 Nitel Araştırma Yöntemleri Gösterim Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
9 Örnekleme ve Örnekleme Yöntemleri Gösterim Grup Çalışması
10 Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar) Grup Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması
11 Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon) Grup Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması
12 Araştırma Etiği Gösterim
13 Araştırma Raporu Gösterim Grup Çalışması Laboratuar
14 Ödev Sunumu Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Vaka Çalışması Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. 1 1 1 2 1 2 3 1 1 1 1 3 4 5
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 3 4 4
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. 1 1 1 2 1 1 3 1 1 1 1 3 4 5
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 2 4 4