EN
  • Anasayfa
  • TRZ103 II. Yabancı Dil I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TRZ103 - II. Yabancı Dil I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil I TRZ103 1 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Bilge ÜNAL
Amaç

II. Yabancı dil Almanca öğretimi

Ders İçeriği

yabancı dil Almanca A 1.1, gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 2. A Grammatik Sprachniveau A1 A2 Übunggsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8 A
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 4 1 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 5 10 50
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle tanışma, Kaynak bilgisi, Seviye belirleme,
2 Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri
3 ülke-, dil,- şehir- isimleri, alfabe, sayılar, soru-, yönerge-, cümle yapısı, fiil çekimleri präsens
4 aile fertleri, cümle yapısı, haben - sein fiilleri, aktiviteler, meslekler,
5 Büro-eşya-araç, sıfatlar,dialoglar büro içinde
6 sıfatlar-antonymler, artikele göre sıfat çekimleri, fiyat sorgulamak
7 konu tekrarı
8 üniversitede bölümler, modal können, aktiviteler
9 Phonetik-kelime aksanı, hobiler, fiil olumlu-olumsuz, çekimler
10 günler, aylar, koleksiyonlar, sıfatlar, formel-informel söylem
11 fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler
12 modal fiil ile sorular, cümle yapısı
13 Soru kelimeleri, olumsuz cümle, modal çekimler, modal kullanım
14 Auswertung/değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Kommunikation A 1.1./İletişim A 1.1. Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Aussprache/Telaffuz Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kommunikation A 1.1./İletişim A 1.1. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Aussprache/Telaffuz 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1