EN
  • Anasayfa
  • TRZ203 II. Yabancı Dil III (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TRZ203 - II. Yabancı Dil III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil III TRZ203 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Almanca
Dersin Verilişi örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Bilge ÜNAL
Amaç

II. yabancı dil almanca öğretimi

Ders İçeriği

yabancı dil almanca A 1.2., gramer, okuma , yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Niveau A1+ Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 2 4
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle tanışma, kaynak bilgisi, seviye belirleme
2 Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri
3 ülke-, dil-, şehir-isimleri, alfabe, rakamlar, soru-, yönerge-, cümle yapısı, fiil çekimleri Präsens'de
4 aile fertleri, cümle yapısı, haben - sein fiil çekimleri, hobiler, meslekler
5 büro,araç-gereç, eşyalar,sıfatlar,dialoglar office içinde
6 sıfatlar-antonyme, artikel e göre sıfat çekimleri, fiyat sorgulama,
7 ara sınavı
8 üniversitede bölümler, modal können, aktiviteler, cümle yapısı
9 phonetik-kelime aksanı, hobiler, fiil olumlu-olumsuz, fiil çekimler
10 Günler, aylar, kolleksiyonlar, sıfatlar, formel- informel söylem
11 fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler
12 Modal fiil ile sorular, cümle yapısı
13 Soru kelimeleri, olumsuz cümle, modal çekimler, modal kullanım
14 Auswertung/değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Aussprache/Telaffuz Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kommunikation A 1.1./İletişim A 1.1. Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Grammatik A 1.1.: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Aussprache/Telaffuz 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kommunikation A 1.1./İletişim A 1.1. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Grammatik A 1.1.: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1