EN
  • Anasayfa
  • TRZ305 Turizm Pazarlaması (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ305 - Turizm Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm Pazarlaması TRZ305 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, örgün.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Samet KARAHAN
Amaç

Temel pazarlama bilgilerini kullanarak, bu bilgilerin turizm sektörüne uyarlanması ve turizm sektöründe faaliyet gösteren çeşitli işletmelerin ürün veya hizmetlerini kullanıcılarına ulaştırma yollarının kavranması.

Ders İçeriği

Hizmet pazarlaması, turizm pazarlaması, turistik ürün, fiyatlandırma, dağıtım, tutundurma, insan, fiziksel çevre, süreç.

Ders Kaynakları Nazmi Kozak, 2010, Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 5 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 5 20
Final Final 3 6 18
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Kavramına Giriş
2 Hizmet Pazarlaması
3 Turizm Pazarlaması Kavramları
4 Turizm Pazarlama Çevresi
5 Turizm Pazarı ve Özellikleri
6 Turizmde Satın Alma Davranışları
7 Ara sınav
8 Turizmde Hedef Pazar ve Konumlandırma Sözlü
9 Turizm Pazarlamasında Ürün
10 Turizm Pazarlamasında Fiyat
11 Turizm Pazarlamasında Dağıtım
12 Turizm Pazarlamasında Tutundurma
13 Turizmde İnsan, Fiziksel Çevre ve Süreç
14 Dönem Değerlendirmesi Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir.
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar.
Pazarlamanın önemini kavrar.
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar.
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlamanın önemini kavrar. - - - - - - - - - - - - - -
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -