EN
  • Anasayfa
  • TRZ305 Turizm Pazarlaması (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ305 - Turizm Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm Pazarlaması TRZ305 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, örgün.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Samet KARAHAN
Amaç

Temel pazarlama bilgilerini kullanarak, bu bilgilerin turizm sektörüne uyarlanması ve turizm sektöründe faaliyet gösteren çeşitli işletmelerin ürün veya hizmetlerini kullanıcılarına ulaştırma yollarının kavranması.

Ders İçeriği

Hizmet pazarlaması, turizm pazarlaması, turistik ürün, fiyatlandırma, dağıtım, tutundurma, insan, fiziksel çevre, süreç.

Ders Kaynakları Nazmi Kozak, 2010, Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 5 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Final Final 3 6 18
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 5 20
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Kavramına Giriş
2 Hizmet Pazarlaması
3 Turizm Pazarlaması Kavramları
4 Turizm Pazarlama Çevresi
5 Turizm Pazarı ve Özellikleri
6 Turizmde Satın Alma Davranışları
7 Ara sınav
8 Turizmde Hedef Pazar ve Konumlandırma Sözlü
9 Turizm Pazarlamasında Ürün
10 Turizm Pazarlamasında Fiyat
11 Turizm Pazarlamasında Dağıtım
12 Turizm Pazarlamasında Tutundurma
13 Turizmde İnsan, Fiziksel Çevre ve Süreç
14 Dönem Değerlendirmesi Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Pazarlamanın önemini kavrar. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar. Yazılı Sınav Problem Çözme Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir. 4 4 3 4 5 4 4 4 3 4 4 5 4 4
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar. 5 5 4 5 3 5 4 4 3 4 5 5 4 4
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar. 5 5 4 5 4 4 4 5 2 4 4 4 5 5
Pazarlamanın önemini kavrar. 5 4 5 4 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar. 4 5 5 4 4 5 4 4 3 5 4 4 5 5