EN
  • Anasayfa
  • TRZ310 Turist Rehberliği (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TRZ310 - Turist Rehberliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turist Rehberliği TRZ310 6 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Serhat BİNGÖL
Amaç

Turizm sektöründe önemli bir konuma sahip olan turist rehberliği hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olmak, Rehberlik hakkında bilgi vermek, Rehber kimdir ve taşıması gereken özellikleri bildirmek ve Turizmde “Tur ve grup” kavramlarının önemini anlamak.

Ders İçeriği

Bu ders; tur, turist ve tur rehberi kavramları, rehberlik mesleği ve diğer mesleki kavramları içermektedir.

Ders Kaynakları Çolakoğlu, O., Epik, F. ve Efendi, E. (2014) Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği. Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Final Final 5 2 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 2 6
Toplam İş Yükü (Saat) 93
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Turizm Gelişim Süreci Tartışmalı Ders
2 Tur Kavramı Tartışmalı Ders
3 Tur Operasyonları
4 Rehberlik Kavramı
5 Turist Rehberliği
6 Rehberliğin Gelişimi Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Turist Rehberliği Eğitimi Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 Türkiye'de Turizm Rehberliği Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 Turist Rehberi
10 Turist Rehberlerinin Görevleri Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Turist Rehberliği Mesleği Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Grup Etkinlikleri
11 Grup Etkinlikleri
11 Grup Etkinlikleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turist rehberi olma isteğini kazanmak
Tur yönetimi bilgisine sahip olmak
Turist rehberliği hakkında bilgi sahibi olmak
Etkili iletişim becerisi kazanmak
Turist grubu ile çeşitli etkinlikler yapabilmek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Turist rehberi olma isteğini kazanmak - - - - - - - - - - - - - -
Tur yönetimi bilgisine sahip olmak - - - - - - - - - - - - - -
Turist rehberliği hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - - - -
Etkili iletişim becerisi kazanmak - - - - - - - - - - - - - -
Turist grubu ile çeşitli etkinlikler yapabilmek - - - - - - - - - - - - - -