Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomi | TRZ110 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencilerin mikro ve makro iktisadi kavramlar konusunda temel bilgiye sahip olmalarını, bireyler, işletmeler, milli gelir ve devlet arasındaki ilişkiyi ekonomik yorumlama kabiliyetine sahip olmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, ekonomik davranışlar ve milli gelir hakkında temel analizleri yapma becerisi edinirler. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde, temel ekonomi tanım ve terimleri, prensipleri, okullar, dayanışma ve ticaret, arz ve talep pazarı, esneklik, devletin pazara etkileri ve kontrol mekanizmaları, pazarların etkinliği, kamu ekonomisi, endüstrinin organizasyonu ve pazarlar, tüketici seçimi teorisi, milli gelir, büyüme ve enflasyon konuları işlenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Zeynel Dinler, İktisada Giriş, 2010, Ekin Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Ekonomik Kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Ekonomi Modelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Fiyat Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Talep ve Arz Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Esneklik ve Uygulamaları | |
6 | Piyasa Çeşitleri | |
7 | Makro Ekonomik Düşünce Okulları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Milli Gelir Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Milli Gelir ve Fiyatlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Paranın Makroekonomideki Rolü | |
11 | Ekonomik İstikrarsızlıklar | |
12 | Enflasyon | |
13 | İstihdam ve İşsizlik | |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci tüketicinin ekonomik karar verme sürecini analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci piyasa çeşitlerini kategorize edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci işletmelerin rasyonel karar verme süreçlerini analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci iktisadi temel kavramları kullanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci milli gelir oluşumunun denge düzeyini kritize edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci tüketicinin ekonomik karar verme sürecini analiz edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci piyasa çeşitlerini kategorize edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci işletmelerin rasyonel karar verme süreçlerini analiz edebilir. | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci iktisadi temel kavramları kullanır. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci milli gelir oluşumunun denge düzeyini kritize edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |