EN
  • Anasayfa
  • TRZ104 II. Yabancı Dil II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TRZ104 - II. Yabancı Dil II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil II TRZ104 2 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Almanca
Dersin Verilişi Örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Bilge ÜNAL
Amaç

II. Yabancı dil almanca öğretimi

Ders İçeriği

Yabancı dil almanca A 1.2. , gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 2. Begegnungen A 1+Deutsch als Fremdsprache A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 12 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 6 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 130
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, kaynakça , ders içeriği, ders
2 resmi ve günlük zaman dilimleri-saat, geçmiş zaman
3 Ünlüler, doğum tarihi, künye bilgileri, form doldurma
4 tatil - reservasyon-şikayet telefon görüşmesi ile
5 mektup yazmak tatil, hobiler, havadurumu, arkadaşlar hakkında, davetiye yazmak
6 bölünebilir fiiler, cümle yapısı, Perfekt haben ve sein ile
7 konu tekrarı
8 etkinlikler, meeting, dialogs in a restaurant.
9 Præpositionen im Dativ, yol tarifi, Einladung
10 özel günler, davet hazırlamak, deklination
11 yönergeler-modal fiiller-cümle yapısı- sağlık ile ilgili
12 Komparation, Infinitiv mit zu, höfliche Rede - Konjunktiv II
13 Nebensatz mit Fragewort, Adverbien, Rezepte
14 Auswertung/değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gramer: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen
Aussprache/Telaffuz
Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz/Almanca anlama A 1.2. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Kommunikation A 1.2./İletişim A 1.2. Yazılı Sınav Ödev / Proje Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Gramer: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Aussprache/Telaffuz 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz/Almanca anlama A 1.2. Kelime hazinesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
resmi + gayrı resmi dil becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kommunikation A 1.2./İletişim A 1.2. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1